A vártnál gyengébb 2010-es első negyedévi pénzügyi adatokról számolt be a világ legnagyobb mobiltelefon-hálózati berendezéseket gyártó vállalata, a svéd Ericsson. Árbevétele az előző év hasonló időszakához képest 9 százalékkal, 49,6 milliárd koronáról 45,1 milliárdra csökkent (az elemzők 48,4 milliárdra számítottak). Az Ericsson üzemi eredménye a közös vállalkozások és az átszervezési költségek leszámításával 4,5 milliárd korona lett (625 millió dollár), szemben az egy évvel ezelőtti 4,7 milliárddal. A Reuters által elemzők körében végzett felmérés átlagosan 4,8 milliárdos eredményt jelzett előre az idei első negyedévre. Az adózott eredmény a március végén zárt negyedévben 1,3 milliárd korona lett (180 millió dollár) a tavalyi 1,72 milliárd után.
A vártnál gyengébb eredményeket főleg az okozta, hogy a távközlési berendezések piaca 2009-ben súlyos visszaesést szenvedett el a beruházások csökkenése miatt, és még ebben a negyedévben sem tért teljesen magához. A fejlődő piacokon működő számos üzemeltető még mindig óvatos befektetési politikát folytat, és ez kihatott a „hálózatok” üzletág árbevételére. A „professzionális szolgáltatások” árbevétele viszont ebben a negyedévben is jó volt – áll a cég közleményében.
A nyereség visszaesésében szerepet játszottak az átszervezési költségek is: ezek 2,2 milliárd koronára rúgtak a negyedév folyamán. A konszern 2009 első negyedévében léptette életbe költségcsökkentési programját, és az idei második negyedévben számít ennek lezárására. VG
A részvény 2007 óta nem állt ilyen magas szinten.
A befektetők szerint optimizmusra adhat okot, hogy a társaság jelentősen megerősítette pozícióit Észak-Amerikában, ahol gyakorlatilag megduplázódott a vállalat forgalma.
A részvény 2007 óta nem állt ilyen magas szinten.
A befektetők szerint optimizmusra adhat okot, hogy a társaság jelentősen megerősítette pozícióit Észak-Amerikában, ahol gyakorlatilag megduplázódott a vállalat forgalma.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.