Az idei esztendő fejleményei között említette az elnök-vezérigazgató, hogy az elmúlt évek alatt gyökeresen átalakított vállalati szervezet mától üzletfejlesztési ágazattal bővül. Vezetésével azt a Simó Györgyöt bízták meg, aki hasonló területen is dolgozott az elmúlt években a versenytárs Magyar Telekomnál. Az új vezető nem a Vodafone alkalmazottjaként, hanem külsős megbízással látja el a feladatot. Az új üzletágnak kell azokat a területeket felkutatni, ahol a mobilszolgáltató számára további fizetőképes kereslet adódhat.
Beck György szerint jó lenne például a mobiltelefonokon keresztül minél több önkormányzati ügyet intézni. Sokfajta kezdeményezés volt már erre, de mindegyik megrekedt az elején, noha a technológia jelentős költségcsökkenést hozhatna ezen a területen, illetve egyszerűsítené a folyamatokat, és uniós forrás is lenne rá. A mobillal megoldható lenne az autópályadíjak használatarányos fizetése is. A mobiltelefon a legalkalmasabb eszköz a személyi azonosításban is, alkalmasabb, mint bármiféle egyéb kártya. „Már legalább egy éve ajánlottuk a BKV vezetőinek, hogy az előfizetőink hadd használhassák jegy- vagy bérletvásárlásra is a mobiltelefonjukat, hasonlóan ahhoz, ahogy a világ számos más helyén működnek ezek a rendszerek. A kezdeményezésünk egyelőre nem járt sikerrel. Ezen a területen eddig csak a mobilparkolás nevezhető sikertörténetnek” – húzta alá.
Magyarországon elsőként a Vodafone tett kísérletet egy „kvázi virtuális” szolgáltató bevonására. A Magyar Postával a múlt év végén kötött üzlet ugyanakkor – ismerte el Beck György – eddig a vártnál kevesebb eredményt hozott, a Postafon szolgáltatásra 3 ezren fizettek elő. A Vodafone az induláskor még úgy számolt, hogy az együttműködés első évében 70 ezerrel nő az ügyfélszám.
Az elnök-vezérigazgató változtatna a piac szabályozásán, ennek kapcsán nemcsak a már sokat emlegetett drága frekvenciadíjakra utalt, de megjegyezte, hogy egy bizonyos ponton túl nem lehet következmény nélkül elvonni a szolgáltatóktól a hívásvégződtetésből eredő bevételeket. „Ha már a nullához közelítenek, ez előbb-utóbb arra késztetheti a szolgáltatókat, hogy a hívások fogadásának is legyen díja” – emelte ki Beck György.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.