BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az idén is bővít a Vodafone

„A korábbi időszak beruházási döntéseinek köszönhetően még a válság évében is növelhettük a létszámot, az idén pedig további 400 fővel bővülhetünk” – közölte tegnapi tájékoztatóján Beck György, a Vodafone Zrt. vezérigazgatója, akit az anyacég mától a társaság igazgatósági elnökévé is kinevezett. A két éve Budapestre telepített globális pénzügyi központ jelenlegi 300 fős létszámát újabb 200-zal, míg a tavaly Miskolcra települt, most 150 főt foglalkoztató regionális ügyfélszolgálati központét 150– 200 fővel gyarapíthatja a mobilcég.

Az idei esztendő fejleményei között említette az elnök-vezérigazgató, hogy az elmúlt évek alatt gyökeresen átalakított vállalati szervezet mától üzletfejlesztési ágazattal bővül. Vezetésével azt a Simó Györgyöt bízták meg, aki hasonló területen is dolgozott az elmúlt években a versenytárs Magyar Telekomnál. Az új vezető nem a Vodafone alkalmazottjaként, hanem külsős megbízással látja el a feladatot. Az új üzletágnak kell azokat a területeket felkutatni, ahol a mobilszolgáltató számára további fizetőképes kereslet adódhat.

Beck György szerint jó lenne például a mobiltelefonokon keresztül minél több önkormányzati ügyet intézni. Sokfajta kezdeményezés volt már erre, de mindegyik megrekedt az elején, noha a technológia jelentős költségcsökkenést hozhatna ezen a területen, illetve egyszerűsítené a folyamatokat, és uniós forrás is lenne rá. A mobillal megoldható lenne az autópályadíjak használatarányos fizetése is. A mobiltelefon a legalkalmasabb eszköz a személyi azonosításban is, alkalmasabb, mint bármiféle egyéb kártya. „Már legalább egy éve ajánlottuk a BKV vezetőinek, hogy az előfizetőink hadd használhassák jegy- vagy bérletvásárlásra is a mobiltelefonjukat, hasonlóan ahhoz, ahogy a világ számos más helyén működnek ezek a rendszerek. A kezdeményezésünk egyelőre nem járt sikerrel. Ezen a területen eddig csak a mobilparkolás nevezhető sikertörténetnek” – húzta alá.

Magyarországon elsőként a Vodafone tett kísérletet egy „kvázi virtuális” szolgáltató bevonására. A Magyar Postával a múlt év végén kötött üzlet ugyanakkor – ismerte el Beck György – eddig a vártnál kevesebb eredményt hozott, a Postafon szolgáltatásra 3 ezren fizettek elő. A Vodafone az induláskor még úgy számolt, hogy az együttműködés első évében 70 ezerrel nő az ügyfélszám.

Az elnök-vezérigazgató változtatna a piac szabályozásán, ennek kapcsán nemcsak a már sokat emlegetett drága frekvenciadíjakra utalt, de megjegyezte, hogy egy bizonyos ponton túl nem lehet következmény nélkül elvonni a szolgáltatóktól a hívásvégződtetésből eredő bevételeket. „Ha már a nullához közelítenek, ez előbb-utóbb arra késztetheti a szolgáltatókat, hogy a hívások fogadásának is legyen díja” – emelte ki Beck György.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.