Jó negyedévet és még jobb márciust tudnak a hátuk mögött az autógyártók Európában. Az év első három hónapjában 9,5 százalékkal futott fel az értékesítés az előző év első negyedéhez képest, márciusban pedig 11 százalékkal több gépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban. Az adatok biztatók, ám az ágazat helyzete mégsem olyan rózsás, ugyanis jól látszik, hogy a piacot kizárólag a lassan kifutó roncsprémiumok igénybevétele mozgatja – állítja a Crédit Agricole legfrissebb elemzése. Ennek megfelelően a szakemberek szerint az év első felében még nagy marad az új autók értékesítésének növekedési üteme, de a második hat hónapban jelentős visszaeséssel néznek szembe a gyártók.
A roncsprémiumot még jelenleg is nyújtó országok közül Spanyolországban 63, Angliában 26, Olaszországban 20, Franciaországban pedig 18 százalékkal több gépkocsit adtak el a kedvezményekért indított utolsó nagy rohamban. Ezzel szemben Németországban, ahol a gyártók megsegítését célzó állami hozzájárulás már nem vehető igénybe, márciusban a rémes tavalyi értékesítésnél is 26,6 százalékkal kevesebb járművet adtak el.
Az autógyártók közül az elmúlt hónapban a legjobb eredményeket a Renault mutatta fel, amely 33 százalékkal növelte eladásait tavaly márciushoz képest, és a második helyen is francia gyártó áll, miután a Peugeot 20,6 százalékot javított. Visszaesést két nagy autógyártó volt kénytelen elkönyvelni márciusban: a FIAT 2,6, a Toyota viszont 13,4 százalékkal kevesebb személygépkocsit adott el. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.