BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem csökken az üzletek száma

Megállt az élelmiszerboltok számának évek óta tartó csökkenése Magyarországon – állapította meg a Nielsen.

 A piackutató összesen 19 900 általános élelmiszerüzletet regisztrált hazánkban az elmúlt év végén, körülbelül annyit, mint egy évvel korábban. A társaság megállapítása szerint az elmúlt tíz évben együttvéve közel ötödével lett kevesebb az általános élelmiszerboltok száma.
Az elmúlt évet értékelő, mintegy 11 ezer üzlet meglátogatásával készült felmérés alapján a boltszám tényleg változatlan, de a kereskedelmi hálózat tovább koncentrálódik. A hipermarketek száma 10 százalékkal emelkedett, a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő bolttípus pedig 7 százalékos bővülést mutatott éves viszonylatban. A lakóhely közeli hagyományos üzletek közül az 50 négyzetméteresek és az annál is kisebbek száma stabil maradt. Szintén a modern üzlettípusok térnyeréséről tanúskodik az eladótér növekedése, 2009 végére 4 százalékos bővüléssel elérte a 3,05 millió négyzetmétert. A háztartási vegyi árukat és kozmetikumokat is forgalmazó élelmiszerboltok év végi 18 470-es száma nyolcvannal magasabb, mint egy esztendővel korábban. Ebből a szempontból is megállt az évek óta tartó csökkenés.
A Nielsen kutatásában kitért a régiók szerinti vizsgálatra is, ebből kitűnik, hogy a boltszám a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban, valamint délkeleten nőtt, az ország többi részében csökkent.
A Nielsen egyúttal a vásárlási szokásokat is vizsgálta: kiderült, hogy a magyar vásárlók a boltválasztásnál a legfontosabbnak azt tartják, hogy egy üzletben vehessenek meg mindent, amire szükségük van. Utána következik, hogy a polcokon könynyen és gyorsan megtalálják, amire szükségük van. A harmadik fontos szempont, hogy a megvásárolt árucikkek megérjék az árukat. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.