A piackutató összesen 19 900 általános élelmiszerüzletet regisztrált hazánkban az elmúlt év végén, körülbelül annyit, mint egy évvel korábban. A társaság megállapítása szerint az elmúlt tíz évben együttvéve közel ötödével lett kevesebb az általános élelmiszerboltok száma.
Az elmúlt évet értékelő, mintegy 11 ezer üzlet meglátogatásával készült felmérés alapján a boltszám tényleg változatlan, de a kereskedelmi hálózat tovább koncentrálódik. A hipermarketek száma 10 százalékkal emelkedett, a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő bolttípus pedig 7 százalékos bővülést mutatott éves viszonylatban. A lakóhely közeli hagyományos üzletek közül az 50 négyzetméteresek és az annál is kisebbek száma stabil maradt. Szintén a modern üzlettípusok térnyeréséről tanúskodik az eladótér növekedése, 2009 végére 4 százalékos bővüléssel elérte a 3,05 millió négyzetmétert. A háztartási vegyi árukat és kozmetikumokat is forgalmazó élelmiszerboltok év végi 18 470-es száma nyolcvannal magasabb, mint egy esztendővel korábban. Ebből a szempontból is megállt az évek óta tartó csökkenés.
A Nielsen kutatásában kitért a régiók szerinti vizsgálatra is, ebből kitűnik, hogy a boltszám a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban, valamint délkeleten nőtt, az ország többi részében csökkent.
A Nielsen egyúttal a vásárlási szokásokat is vizsgálta: kiderült, hogy a magyar vásárlók a boltválasztásnál a legfontosabbnak azt tartják, hogy egy üzletben vehessenek meg mindent, amire szükségük van. Utána következik, hogy a polcokon könynyen és gyorsan megtalálják, amire szükségük van. A harmadik fontos szempont, hogy a megvásárolt árucikkek megérjék az árukat. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.