A vásárlók eleve rendelkeznek bizonyos elvárásokkal az egyes kereskedelmi csatornákkal szemben, és értékelésüket ezekhez az elvárásokhoz igazítják. Ha pedig az adott lánc nem felel meg ezeknek a követelményeknek, a vásárlók elégedetlensége is nagyobb – ez is kiderül a GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor 2009/2010. című tanulmányából. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy egy diszkont esetében például alacsony árakra, egy hipermarketnél széles választékra számítanak.
A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontnak. Az egyes kereskedelmi csatornák különböző szempontok szerinti megítélése azonban eltérő.
A drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minőségének megítélése a legjobb. Nem nagy meglepetés, hogy a választék tekintetében a megkérdezettek a hipermarketeket találták a legjobbnak, ugyanakkor a drogériák kerültek a második helyre, nem sokkal lemaradva a hipermarketek mögött.
Az árszínvonallal kapcsolatos általános elégedettség minden esetben, minden csatorna és lánc kapcsán az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, azaz a vásárlókat még a kemény árverseny ellenére is nehéz elégedetté tenni ebből a szempontból. A vásárlók szerint a drogériákra, a kisboltokra és a szupermarketekre, azaz a kisebb alapterületű üzletekre jellemző az, hogy odafigyelnek rájuk, tehát jól érzékelik az egyes üzletek adottságait.
Az „igényes vásárlók boltja” címért elsősorban bizonyos szupermarketek, a drogériák és a hipermarketek indulhatnának sikerrel, míg a diszkontok és a kisboltok ezen a téren kevésbé lehetnek sikeresek. Természetesen ez összefüggésben áll a minőségről kialakított általános képpel is, például a vonzó kinézettel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.