BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fővárosi utazási irodák - Itt a nagy teszt

A Kosár magazin tesztelő párosa nyakába vette a fővárost, hogy megtudja, melyik irodában vakáció, és melyikben tortúra egy üdülés lefoglalása. Összesen 14 utazásszervezőnél és 4 utazásközvetítőnél jártak: az eredmény felemás.

Pontozták az iroda külsejét, a bánásmódot, a prospektus színvonalát, az árat, illetve az előlegfizetés feltételeit, valamint kiemelten a szóbeli tájékoztatás (biztosítás, fakultatív programok, lemondás, reklamáció, egyéb információk) színvonalát.

Az áraknál nem azt figyelték olcsó, vagy drága-e az utazás, a biztosítás és a fakultatív program, hanem, hogy megtudták-e mi a teljes ár, s ez milyen részösszegekből tevődik össze. A prospektusok sokszor csak az akciós árat tartalmazzák, ami közel a duplájára is nőhet, ha repülőtéri illetékkel, biztosítással, adókkal egészül ki.  

A fakultatív programok ügye igencsak döcögött. Kimerítő információt sehol sem kaptak, s azt is csak néhány irodában tudták meg, körülbelül mennyit kell majd fizetniük, ha kirándulni szottyanna kedvük nyaralás közben. A legkényesebb pontnak mindenütt a reklamáció bizonyult – derül ki a Kosár magazin cikkéből.

A 18 utazási irodából 8 kapott kiváló, 3 viszont csak elégséges minősítést. Az első helyen holtversenyben a Neckermann (Budapest, V. Vörösmarty tér 6.) és a Kartago Tours végzett, mindkettő erénye a részletes, az utas érdekeit, igényeit is figyelembe vevő, profi tájékoztatás volt. A sort a Budavár Tours (Budapest, I. Batthyány tér 5-6.), a Go 4 Travel (Budapest, I. Krisztina krt. 39.) és az EU Travels (Budapest, V. Párizsi u. 6.) zárta.

A tesztelők a Budavár Toursnál az információk színvonala mellett („Törökországban nincs semmi”) a bánásmódot kifogásolták (hosszan tartó várakozás anélkül, hogy bárki megszólította volna őket). A Go 4 Travel ügyintézőjének mottója szerint: „minden benne van a prospektusban”, így nem csoda, hogy a szóbeli tájékoztatás elemei szinte értékelhetetlenek voltak. Az EU Travels irodájában barátságosságban nem volt hiány, ám a tájékoztatás színvonala és az utazási prospektus minősége már jócskán hagyott kívánnivalót maga után.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.