„Amikor leállt a kivitelező a pajzsokkal, nagyon sokan ezt a lépést úgy aposztrofálták, hogy leállt a metróépítés. Talán most – a leglátványosabb munkafázis befejeztével – is valószínűleg sokan azt hiszik, hogy majdnem kész az új metró, pedig még számos nem kevésbé fontos munkafázis előttünk áll” – mondta lapunknak Pető Szabolcs, a beruházás szóvivője.
A budai oldal megállói szerkezetileg gyakorlatilag 100 százalékos készültségűek, javában zajlik a belső beépítés, illetve egyes szakaszokon már a vágányépítő is elkezdte a munkát. Előbbit a Swietelsky Magyarország Kft., míg utóbbit a Tóth TD Kft. végzi. Itt már szerkezetkész állomásokról beszélhetünk. A pesti oldalon akkor fejezhetők be a még hátralévő szerkezetépítési munkák, ha az alagútépítő Bamco Kkt. kiemelte a pajzsait és felszedte az alagutakban lévő ideiglenes síneit, azaz megszűnik a Szent Gellért térről zajló pajzskiszolgálás. Ekkortól kaphat majd munkaterületet néhány hónap múlva a belső beépítő és a vágányépítő Pesten is. Az előbbihez továbbra is szükség lesz a felszíni úgynevezett leadónyílásokra, így a felszíni rendezés csak valamikor 2011 végén, 2012 elején fejeződhet be, helyszínektől függően.
Nem kevésbé fontos munkafázis lesz a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése, ezt a Siemens végzi majd, ezután a folyamat az úgynevezett rendszerélesztéssel, azaz mindezek öszszehangolásával zárul annak érdekében, hogy az Alstom által majdan gyártott automata szerelvények egy komoly hibától mentes próbaüzemet követően utasokkal is elindulhassanak. A 2-es vonalra már megérkezett a szerelvény, hamarosan lezárul a tesztelése. Ahhoz nagyon hasonló, de vezető nélküli szerelvényeket fog gyártani az Alstom az új vonalra. Azonban amíg a 2-es vonalra szánt jármű nem kapja meg a végleges típusengedélyt, a hatóság nem adja ki a 4-es szerelvényre az előzetest.
Hamarosan megkezdi a Bamco Kkt. a pajzsok kiszerelését, és teret ad a már említett kivitelezőknek. A jelenlegi – a beruházó reményei szerint már nem változó – ütemterv szerint ha minden a várakozásoknak megfelelően alakul, 2013 második negyedévében kezdődhet meg a próbaüzem. Erre a szerződések három hónapot biztosítanak, de tapasztalatok szerint ez szinte mindenhol ennél többet vett igénybe. Utasok reálisan inkább csak 2013 végén, 2014 elején szállhatnak fel az új metróra.
A 4-es metró folytatása még kérdéses, két variáció is létezik: a második szakasz a tervek szerint újabb négy állomással a Bosnyák térig, a harmadik újabb két megállóval a Madárhegyig (a budaörsi virágpiacig) tartana. A második szakasz már megkapta a vasúthatósági, illetve környezetvédelmi engedélyt, azaz a tág keret megvan, a megfelelő döntést követően a tendereket ki lehetne írni. VG
Az elmúlt időszakban az első szakasz összköltségvetése 353 milliárdról 370 milliárd forintra nőtt.
Az Európai Unió 181 milliárdot ítélt meg a kohéziós alapból.
Az elmúlt időszakban az első szakasz összköltségvetése 353 milliárdról 370 milliárd forintra nőtt.
Az Európai Unió 181 milliárdot ítélt meg a kohéziós alapból.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.