A Google eddig nem fedte le kereséseivel az internetes szoftver boltokat, az App Store-okat, ám ez a jelek szerint változik. Igaz, hogy egyelőre csak az Egyesült Államokban és csak az okos telefonok felhasználóira vonatkozik a változás, de a trend a The Register szerint egyértelmű: a Google a riválisok által vezetett területre is igyekszik betörni, belépve a webes üzletek és a felhasználók közé.
Igaz, ahhoz, hogy a webboltok is bekerüljenek a keresési találatok közé, be kell írni a "letöltést", illetve az "alkalmazás" szót, viszont ha ez megtörténik, a felhasználó megtekintheti az adott termék árát, rangsorolását és a megtekintések számát anélkül, hogy meglátogatná az iTunes-t vagy az Android Marketplace-t. Ha pedig ezek a szoftverek megjelennek a Google keresésekben, akkor a fejlesztőknek érdeke, hogy fizessenek a keresőóriásnak az előkelőbb helyezésekért a találatok sorában.
A legutóbbi felmérések szerint a mobiltelefonokra fejlesztett szoftverekből tavaly világszerte már 3,6 milliárdot töltöttek le, ez a mutató az idén elérheti a 6,6 milliárdot, 2013-ban pedig már meghaladhatja a 16 milliárdot. Az amerikai Futuresource Consulting elemzése azonban azt is mutatja, hogy a letöltéseknek ma még több mint a 85 százaléka díjmentes alkalmazást jelent, és ez lesz a következő néhány évre jellemző tendencia is.
Ennek ellenére az üzletben részt vevő fejlesztők bizakodhatnak, növekszik a nem ingyenes szoftverek iránti igény is, ezt az is mutatja, hogy a fizetős tartalomletöltés már most túlmutat a mobilokra optimalizált játékok vásárlásán. A piackutató becslései szerint három éven belül megháromszorozódhat az ebből származó világméretű forgalom, ez az idén 4,6 milliárd dollárra tehető, 2013-ban viszont már elérheti a 15 milliárdot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.