Akvizícióval, a regionális együttműködés erősítésével, valamint a vezetői tanácsadói szolgáltatások bővítésével készül a Korn/Ferry International a válságból való kilábalásra – összegezte Gary Burnison, a Los Angeles-i központú multinacionális vállalat elnök-vezérigazgatója, hogyan készülnek megőrizni világelsőségüket a vezetőkiválasztói, vállalati tanácsadói piacon. Budapest több szempontból is fontos város a Korn/Ferry céges stratégiája szempontjából. Egyrészt közép-európai regionális központként működhet a jövőben: innen koordinálja az osztrák, cseh, szlovák és román piacok mellett a Korn/Ferry balkáni tevékenységét is az új pozícióba most kinevezett Szabó Vilmos, a Korn/Ferry International Budapest ügyvezető igazgatója. Másrészt további piacszerzésben is gondolkodnak hazánkat illetően, és ennek nem csak organikus útját tudják elképzelni – nyilatkozta lapunk kérdésére Gary Burnison.
Szakelemzők híradásaiból már korábban is tudni lehetett: a fejvadászpiacot különösen súlyosan érintette a válság. A hagyományos vezetőkiválasztási megbízások száma 35-40 százalékkal csökkent Amerikában a múlt év során. Az idén a helyzet valamelyest javult, ahogy maga a válság is oldódik, a vezetőkiválasztói piac azonban a jelek szerint tartósan átalakult. Mind gyakoribb, hogy a nagy, multinacionális cégek belülről, kineveléssel gondoskodnak első számú vezetőik utódlásáról.
Gary Burnison a Világgazdaságnak elmondta: a Korn/Ferry vállalatcsoport bevételeinek jelenleg mintegy 72 százalékát adják a hagyományos vezetőkiválasztási megbízások, a forgalom maradék része pedig egyenlő arányban oszlik meg a középvezetői szakemberek kiválasztásával foglalkozó Future-Step leányvállalatuk, illetve a vállalati, úgynevezett LTC-tanácsadást végző divíziójuk között.
Ami a Korn/Ferry tavaly meghirdetett növekedési stratégiájának földrajzi aspektusát illeti, abban kiemelt szerep jut Európának. Az amerikai piacon további növekedés Gary Burnison szerint egyébként sem várható, Ázsia pedig bár hatalmas, rendkívül dinamikusan fejlődő piac, multinacionális vállalati kultúra tekintetében azonban az igények számításaik szerint legkorábban is csak tizenöt év múlva érik el a fejlett országokéit, európai invesztícióik ezzel szemben már középtávon termőre fordulhatnak. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.