A Which? felmérése során egy éven keresztül folyamatosan értékeli a több mint 64 ezer tulajdonos véleményét a nullától nyolc éves autókkal kapcsolatban. A reklámmentes lap emellett három hetes műszaki tesztet is végez a vizsgált modelleken, és az eredmények súlyozásával állítja össze a legjobbak listáját kategóriánként, és márkánként.
Eszerint az idei év legjobb autógyártója a koda. A cseh gyártó a tavalyi második helyről lépett előre praktikus és jó ár-érték arányt felmutató modelljeivel. Idén a második a Lexus, bár a lap megjegyzi, hogy a márkát árai továbbra is csak egy viszonylag szűk kör számára teszik elérhetővé. A harmadik helyet a 2008-ban győztes Mazda foglalja el.
A Which? megkérdezte a résztvevőket arról, milyen autómárkákat ajánlanának barátaiknak? Az olvasók körében a Porsche győzött, igaz, a „nagyon jó” minősítést kiérdemlő gyártók között csak a luxusmárka, és az említett koda szerepel európaiként. Ebbe a kategóriába rajtuk kívül csak japán cégek: a Daihatsu, a Lexus, a Honda, és a Subaru jutott be. Érdekes, hogy mindössze „átlagos” minősítést kapott többek között a Saab, a Ford, a Nissan és a Citroën. Gyengének ítéltetett viszont az Opel, a Peugeot és a Renault. A japán fölényt jelzi, hogy a típusok között is a Honda Accord, és a Honda S2000, valamint a Mazda MX-5 szerepel a legszívesebben javasoltak között.
A magazin arra is kereste a választ, a három évesnél fiatalabb autók körében melyek a legmegbízhatóbbak. A szupermini kategóriában ebből a szempontból a Kia Picanto az első, a közepes méretűek között a Mazda3 vezet, míg a nagy autók körében a Honda Insight az első. De kíváncsiak voltak arra is, a négy, és nyolc év közötti kocsik közül melyek „öregszenek méltósággal”. Eszerint a legjobb négy évesnél idősebb szupermini a Toyota Aygo, a középkategóriában itt is győzött a Mazda3, a nagyoknál pedig a Toyota Prius.
A két kor kategóriát, az éves fenntartási költséget, és a műszaki hiba miatt garázsban töltött napokat egybevetve készült el a legmegbízhatóbb márkák listája, amelyet szintén a japánok uralnak: Daihatsu, Honda, Toyota, Mazda, Lexus, Suzuki, Subaru – ebben a sorrendben. Az első európai márkát a Mercedes képviseli, a tizenegyedik helyen, a koda pedig itt megelőzi a BMW-t. Gyengén szerepelt viszont a huszonhetediknek besorolt Fiat, és a mögötte elmaradó Peugeot, Saab, és Renault is.
Lássuk a fogyasztást! A Which idén 160 autót tesztelt laborjában, amely a különböző útviszonyok szimulálásával az európai szabványnak megfelelően vizsgálja, mennyit „esznek” az autók. A legkisebbek között a SmartForTwo (0.8 CDI) az első, míg a közepes méretűeknél a Volkswagen Golf (1.6 TDI) vezet. A nagyok között a legtakarékosabb a BMW 320d (Efficient Dynamics 4-dr).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.