BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy cég, amely kevesebb terméket szeretne eladni

A nyomtatókat gyártó Lexmark első hallásra furcsa stratégiát választott, hiszen a jövőben segítséget nyújtanak ügyfeleinek ahhoz, hogy csökkenthessék az általuk kinyomtatott dokumentumok mennyiségét.

Egy iparági elemző cég szerint 1999-óta 71,5 kilogrammról 53 kilogrammra csökkent az amerikai vállalatok által évente kinyomtatott dokumentumok súlya. Mit tehet ilyenkor egy nyomtatógyártó? A Bloomberg tudósítása szerint a Lexmark válasza egyszerű: elősegíti, hogy tovább csökkenjen a nyomtatandók mennyisége.

Paul Curlander, a Lexmark vezérigazgatója azt tervezi, hogy kevesebb nyomtatót ad el a cégeknek magasabb profittal, és a bevételeket a már értékesített berendezések működtetésével pótolja. A vállalat azt állítja, hogy ha teljes mértékben átveszi egy cég nyomtatással kapcsolatos karbantartási- és fenntartási tevékenységeit, akár 30 százalékkal is csökkenhetnek a nyomtatás költségei.

A cégre ráfér az irányváltás, hiszen 2009-ben 27 százalékkal csökkentek az értékesítései. Az IBM-től 1991-ben elszakadó cég 2007-be már kilépett a végfelhasználók számára gyártott tintasugaras nyomtatók piacáról az alacsony haszonkulcs miatt. Most a nagyvállalatok nyomtatási feladatainak megszervezésével pótolja a hiányt, méghozzá hatékonyan. A Coca-Cola például öt év alatt 11 millió dollárt takarított meg a Lexmark segítségével, ez idő alatt 6 ezer, 16 különböző gyártótól vásárolt nyomtatóját 3 800 darabra cserélte, amelyeket szinte kizárólag a Lexmark szállított.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.