A Suzuki a második negyedévben 31,95 milliárd jenes (369 millió dollár) üzemi eredményről számolt be, szemben a tavalyi 6,86 milliárd jennel. A japán konszern ezzel meghaladta az elemzők 24,5 milliárd jenes várakozásait. A nettó profit a tavalyi 2,14 milliárd jenről 15,16 milliárd jenre emelkedett. A külföldi értékesítések 13,71 százalékkal emelkedtek április és június között, főként a WagonR indiai debütálásának köszönhetően – írja az AutoNews.
Ugyanakkor a Suzuki a jó hírek ellenére sem módosította korábbi, éves előrejelzését, mivel a céghez tartozó indiai Maruti erősebb konkurenciára számíthat az elkövetkezőkben. A Maruti tudhatja magáénak az indiai autóeladások felét, de hamarosan a Nissan, a Toyota, és más világmárkák is a dinamikusan fejlődő indiai piacra koncentrálnak majd, megnehezítve ezzel a Suzuki leányának helyzetét.
Toshihiro Suzuki, az elnök Osamu Suzuki fia sajtótájékoztatóján elmondta: folytatják a befektetéseket, hogy az erősebb versenyben is megtartsák pozíciójukat Indiában. Ezt nehezíti, hogy az indiai jegybank a múlt héten a vártnál nagyobb mértékben emelte az alapkamatot és az elemzők a monetáris politika további szigorítására számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.