A jelentésből kiderül, hogy a hagyományos vélekedéssel ellentétben az újságok a globális recesszió és a digitális média térhódítása ellenére is hatalmas és virágzó iparágat jelentenek világszerte – áll a Magyar Lapkiadók Egyesületének közleményében.
A napilapok példányszáma csökkent ugyan 0,8 százalékkal 2009-ben, de ez igen csekély mértékűnek számít, főként a recesszió méreteit figyelembe véve valamint az egyéb iparágakban tapasztalható csökkenés mértékével összehasonlítva. Az elmúlt 5 év átlagát tekintve azonban még mindig 5,7 százalék a növekedés.
Az újságok hirdetési bevételei globális szinten 17 százalékkal estek vissza, mely nagymértékben a globális recesszió valamennyi iparágra gyakorolt hatását tükrözi. Mindazonáltal a hirdetési bevételek újra bővülni látszanak és a Zenith Optimedia előrejelzés szerint a 2010-es évben 3,5 százalékos növekedés lesz tapasztalható és a növekedés minden régióban érzékelhető lesz majd.
A televízió a világ legnagyobb hirdetési médiuma a maga 39 százalékos piaci részesedésével. A televíziót követik az újságok 24 és az Internet 12 százalékos részesedésekkel. Az internetes hirdetések nagy része továbbra is a keresésekbe van beágyazva, melyet pedig egyetlen szereplő – a Google – irányít, 65 százalékos piaci részesedéssel.
Egyre több jel mutat arra, hogy a nyomtatott hirdetések hatékonyabbak, mint a televíziós vagy az internetes hirdetések. A Microsoft által nemrégiben az Egyesült Királyságban elvégzett felmérés azt mutatja, hogy minden egyes, a nyomtatott hirdetésekre fordított font 5 fontnyi bevételt termel. A televízió esetében ez 2,2 font, az internetnél pedig 3,4 font.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.