A társaság utasszáma az előző évi 45 millióról 50 millióra nő, magyarországi utasainak száma pedig 3 százalékkal 520 ezer fölé emelkedik - mondta el az MTI-nek Peter Voets, a légitársaság kelet-európai marketing igazgatója.
Míg a legtöbb légitársaság utasszáma csökkent Magyarországon, az easyJet utasainak száma stabil kapacitás mellett is nőtt, az átlagos foglaltsági mutató, a load faktor pedig 88 százalékra emelkedett. A diszkont cég árai ugyanis az igazgató szerint nagyon versenyképesek, de emellett a cég más légitársaságok kapacitáscsökkentéséből, egyes útirányokban a verseny gyengüléséből is profitált.
Optimista volt Peter Voets a jövő megítélésben is, arra számít, hogy a forgalom tovább nőhet, a régióban új útvonalakat is kínálnak, például Szlovéniába és Horvátországba. Magyarországon a téli menetrend a tavalyihoz képest nem változik, a nyári pedig még tervezés alatt van.
Peter Voets szerint ugyanakkor a Budapest Airport (BA) árazása nem igazán versenyképes. Úgy vélte: az új terminál megtöltéséhez csökkenteni kellene a reptéri díjakat és felhívta a figyelmet arra, hogy ma már nemcsak a légitársaságok, de a repterek is versenyeznek.
Úgy vélte: a diszkont piacon további koncentrációra lehet számítani és hangsúlyozta, hogy nem elég a jó üzleti modell az eredményes működéshez, ahhoz a "kritikus tömeg", a megfelelő nagyság is kell. Peter Voets szerint a légitársaság éppen azért sikeres, mert az egyik legnagyobb hálózaton repülnek, jelen vannak a legfontosabb európai reptereken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.