Május végén másfél nap után be kellett zárni a cég háromnaposra tervezett Balaton Boat Nemzetközi Vízisport- és Szabadidő Kiállítását. A meghiúsult kiállítás miatt a bevételkiesés megközelítette a húszmillió forintot. A szélsőséges időjárás komoly károkat okozott a cég által üzemeltetett vitorláskikötőkben, leginkább Szemesen, ahol a másfél éve befejeződött 285 millió forintos bővítési munkálatok eredményeként a korábbi 170 helyett 330 hajó fér el, s a vitorlásklubház és -szerviz építése mellett a kikötő környezete is megújult. A vihar miatt a társaság több hullámtörő mólója is beszakadt; beáztak a kikötőépületek, valamint a cég siófoki szállodája, a Móló, amelynek szinte minden szobája beázott, és a kár megközelítette a 10 millió forintot.
A szezon végére a Móló Hotelben, valamint a szintén a céghez tartozó balatonszemesi Hattyú kempingben és a balatonboglári Sellő kempingben 9,4 százalékkal kevesebb, 7855 vendég szállt meg, s az általuk eltöltött 30 387 éjszaka 16,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől.
A forgalomesés különösen azért érintette hátrányosan a vállalatot, mert a válság miatt már tavaly is érezhetően kevesebb utast és gépjárművet szállítottak a hajói, mint 2008-ban. Emiatt a személyhajózás árbevétele 7, a kompoké 6 százalékkal maradt el a 2008-as számoktól. Ezért annak érdekében, hogy az idén ne folytatódjék az utasok számának csökkenése, az BH ebben az évben nem emelte a tarifákat.
A 22 balatoni önkormányzat tulajdonában lévő BH főbb üzletágai: a menetrend szerinti hajózás, a kompközlekedés, a rendezvényhajózás és a vitorláskikötők üzemeltetése. A társaság tíz nagy és 11 kisebb vitorláskikötője 2138 hajót fogadhat, miután tavaszra elkészült a balatonboglári vitorláskikötő bővítésének-fejlesztésének második üteme.
A közel 300 millióba került másfél éves fejlesztéssorozat során a 270 hajóállást 44-gyel bővítették Bogláron, s új kikötőépület, park és parkoló is létesül. A költségvetés mintegy 60 százalékát a kikötői infrastruktúra cseréje tette ki. Öröm az ürömben, hogy augusztus 31-ig 9,4 százalékkal nőtt a cég kikötői ágazati bevétele a múlt évhez képest.
A társaság a bevételcsökkenés ellenére – a lehetőségek szerint – folytatja hajóinak felújítását. Az idén fejezték be a Siófok katamarán 35 millió forintba került teljes felújítását, és nyáron hagyta el a sólyateret kilencmilliós rekonstrukció után az 1891-ben épült Kelén. A cég Sió vontatója pedig őszre készülhet el a teljes újjáépítés után, és folyik egy teherhordó uszály felújítása is, ez a remények szerint előbb-utóbb újrainduló balatoni kikötőfejlesztési munkálatokhoz kellhet. A cég flottáját karbantartó hajójavító és -építő csapat megrendelésre rendőrségi és halászhajókat is javít. Emellett – közbeszerzési pályázat nyerteseként – a társaság végzi a Dunántúli Regionális Vízművek Zrt. balatoni vízkiviteli műveinek (szivattyú- és csőrendszerek, jelzőbóják) karbantartását.
A háromszáz fős BH a négy komp és a két éve közel 30 millió forintért vásárolt 13 fős Calypso gyorshajó mellett már csak 25 személyhajót üzemeltet, miután a Boglár motoros műszaki engedélye lejárt. A harmincas években épült hajó csupán több tízmillió forintos beruházás révén állhatna újra forgalomba. El kellett adni a kettő közül az egyik nagy vitorlást is. A mai helyzetben ugyanakkor nincs pénz arra, hogy a több éve tervezett flottafrissítést végrehajthassák. A Calypso előtti utolsó beszerzés eredményeként öt éve jelent meg a Balatonon az akkor ötéves, török gyártmányú, Szent Miklós névre átkeresztelt hajó. A 450 személyes Szent Miklós ma a legkeresettebb rendezvényhajó a tavon, és azért volt rá múlhatatlanul szükség, mert az évtized első felében ki kellett vonni a forgalomból az 550 személyes egykori Beloianniszt, a négyszáz fős Gulácsot, és testvérhajóját, a Bakonyt is le kellett selejtezni, mivel felújítása mintegy 100 millió forintba került volna. Emellett két elöregedett vízibuszt ki kell vonni a forgalomból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.