A Metro lánc mellett többek közt a Penny Marketet is tulajdonló Rewe csoport 2009-ben vezette be C+C (cash and carry) Scharpe leányvállalatának bevonásával a telefonos-faxos házhozszállítási szolgáltatást – a rendelésleadástól számítva 24 órán belül garantálták a házhoz szállítást. A kísérleti vállalkozás beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az idén Alain Casparros elnök-vezérigazgató 100 millió eurót meghaladó bevételt vár az üzletágtól.
A Tesco áruházlánc pedig a közeljövőben tervezi elindítani az online vásárlást Kínában, Csehországban és Lengyelországban – írja a Financial Times. Philip Clarke, aki a jövő évben veszi át a vezetői posztjot, elmondta: a vállalat hosszú távú tervei között szerepel, hogy az online vásárlás lehetősége minden vásárló számára világszerte elérhető legyen.
A Tesco online értékesítésének különlegességét az adja, hogy a költségminimalizálási szempontokat szem előtt tartva az alkalmazottak a hagyományos áruházak polcairól veszik le a termékeket az online fogyasztók kiszolgálására. Ez a módszer eddig hatékonynak bizonyult, ám az utóbbi időben egyre növekvő fogyasztói igények szükségessé tették még egy újdonság bevezetését. Ennek keretében a Tesco három úgynevezett sötét áruházat hozott létre, amelyek – a vevőket és pénztárakat leszámítva – lényegében mindent kínálnak, amit a hagyományos áruházak, viszont jóval költséghatékonyabb megoldást jelentenek.
A Tesco kurzusára nem gyakoroltak erős hatást a tervezett lépések: a részvény szinte változatlan, 436 pennys áron forgott tegnap délután Londonban. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.