A válság után különösen ajánlott munkavállalóknak ez a lépés: a krízis nyomán átalakult munkaerőpiacon más feltételeknek kell megfelelni, mint a korábbi időszakban. A magyar munkavállalók döntő többsége csak akkor néz körbe a munkaerőpiacon, amikor megszűnik a munkája, vagy fel akar mondani. Így csak kevesen vannak tisztában azzal, mennyit is érnek valójában. Pedig legalább 4-5 évente érdemes lenne „mérlegre tenni” magunkat a munkaerőpiacon, akkor is, ha az időráfordítással és némi stresszel jár.
A tapasztalatok szerint ugyanis akár 40 százalékkal kevesebbet keres az, aki nem követi a változásokat. Jellemzően a cégek jobban hajlandóak megfizetni a kívülről érkezett szakembereket, mint a régi munkatársakat. Az álláskeresésben a felkészültség is kulcsfontosságú: közel harmadával nagyobb valószínűséggel vesznek fel a felvételi praktikákban járatos, az interjún jól szereplő jelentkezőt.
Szintén ma tette közzé munkaerőpiaci elemzését a Kelly Services. Eszerint a munkavállalók többsége szeretné, ha cége a vállalatbeli részesedéssel, vagy osztalék fizetésével motiválná a jobb munkára. A megállapítások a Kelly Global Workforce Index kutatás részei, amely mintegy 134 ezer dolgozó véleményét gyűjtötte össze világszerte, köztük több mint 5 ezer magyar munkavállalóét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.