BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tíz év a magyar autók átlagéletkora

A magyar autók átlagos életkora valamivel több mint tíz év, az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, és az elmúlt két évben közel feleannyian vásároltak új autót, mint 2006 és 2008 között - derül ki a Robert Bosch Kft. friss felméréséből.

A cég megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet készített országos felmérést a magyar lakosság autóhasználati szokásairól. A kutatás először 2008 elején készült el, majd 2010 elején megismételték.

A felmérésből kiderült: az autók átlagos életkora a legtöbb társadalmi-demográfiai csoportban emelkedett 2008. eleje óta, a legnagyobb mértékben a 60 évesek és idősebbek körében, közülük feltehetően az átlagosnál is kevesebben cserélték fiatalabbra az autójukat az elmúlt két évben. Az idei felmérés szerint ebben a korcsoportban 12,2 év az autók átlagos életkora.

    Az idei felmérés alapján az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, míg 2008. elején ez az arány még 30 százalék volt. 2010-ben az átlagnál fiatalabb autóik vannak a legmagasabb jövedelműeknek, a diplomásoknak és a budapestieknek. Budapesten 8,8 év, a vidéki városokban 10,4 év volt az "átlagos autó életkor", míg a községekben használt autók átlagban 11,1 éve futnak a 2010-es tapasztalatok szerint - mutat rá a felmérés.

Iskolai végzettség szerint a diplomások rendelkeznek a legfiatalabb, átlagosan 8,9 éves gépkocsikkal, míg a legidősebb, átlagosan 12,3 éves autói a legfeljebb 8 általánossal rendelkezőknek vannak.

    A felmérés szerint az autószervizek kiválasztásának legfőbb szempontja továbbra is a szakértelem, fontos még a megbízhatóság és a minőségi alkatrészek tárháza. A szakértelem, mint szempont esetén alig volt mérhető a különbség az egyes társadalmi-demográfiai csoportok között, a megbízhatóságot a budapestiek sorolták előbbre, a minőségi alkatrészek az alap- és felsőfokú végzettségűek számára kiemelten fontosak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.