Hamarosan akár 20 új kínai gyártmányú mozdonyt vásárolhat a MÁV számára Építési és Közlekedési Minisztérium. A HVG cikke szerint néhány héttel ezelőtt előzetes szemrevételezésen járt Kínában egy magyar küldöttség, amelyben a közlekedési minisztérium, a vasúthatóság és a MÁV részéről is voltak szakemberek, hogy tájékozódjanak a CRRC-mozdonyok beszerzéséről.
A kínai vasúti járműgyártónak, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd.-nek már két tolatómozdonya is szolgálatot teljesít Magyarországon, az osztrák tulajdonban lévő Rail Cargo Hungaria flottájának tagjaként. A további beszerzést az gyorsíthatja fel, hogy az ÉKM vezetője, Lázár János a napokban írta alá a kínai járművek magyarországi hatósági engedélyeit, miután a mozdonyok minden vizsgán átmentek.
A lap értesülései szerint a szaktárca most 20 tolatómozdony beszerzését tervezi a MÁV számára. Mivel ezek darabja 3-4 milliárd forintba kerül, így összesen legalább 60 milliárd forintnak kellene rendelkezésre állnia ahhoz, hogy a minisztérium benyújthassa az igényt a vásárlásra.
Bár normál helyzetben az ötlettől a fogalomba állításig 3-4 év szokott eltelni, az elmúlt időszak késései jobban ráirányították a figyelmet a vasútó közlekedésre, így a tárca minden bizonnyal minél előbb le szeretné tudni ezt a projektet. Jó hír, hogy a kínaiak – nem függetlenül Orbán Viktor és a kínai elnök, Hszi Csin-ping remek kapcsolataitól – hajlandóak olyan mozdonyokat átirányítani Magyarországra, amelyek már szinte a gyártósoron vannak, így a járművek akár már 2025 végén, 2026 elején forgalomba állhatnak.
A értesülés kapcsán a Világgazdaság megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot, hogy meg tudják-e erősíteni a híreket. Ha válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.