Erdélyi Péter a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető igazgatója a FigyelőNetnek elmondta: a nagykereskedők ugyanakkor kerültek ki a törvényből, amely ugyanakkor nagyon fontos különbség a törvény eredeti szövegéhez képest.
Hozzátette: a végleges törvényjavaslatban fontos változás még, hogy végül nem a 2009-es bevételi adatok képezik az adó alapját, hanem majd az idei évé. Ennek ezért van jelentősége, mert a gépjármű kereskedelmi piac tavaly óta is 30 százalékos visszaesést szenvedett el, így legalább azt nem kell leadózni az érintetteknek.
A különadó révén - Erdélyi Péter úgy számol - mintegy 1 milliárd forint folyhat be az államkasszába a gépjármű és alkatrész kiskereskedők révén. Ugyanakkor érdemes adómérleget készíteniük a cégeknek, hiszen az autókereskedők zöme jól fog járni a társaságiadó-változással, amely16 százalékról 10 százalékra csökken – vélte az ügyvezető igazgató.
Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke pedig arra hívta a figyelmet, hogy az autókereskedők piaca mintegy 80 százalékkal visszaesett a válság kitörése óta, mintegy 10 ezer embert bocsátottal el az ágazatból, körülbelül a harmadát az addigi létszámnak. Így szerinte aligha lehet azt állítani ebben az esetben, hogy a válság nyerteseiről lenne szó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.