A lap információi szerint a korábbi hét indulóból négy cég, a Vértes Volán, a Panoráma Tourist Kft., az Orangeways Zrt. és a VT-Transman adott le pályázatot a 40 jármű közlekedtetésére. A BKV sajtóosztályán érdeklődésünkre úgy nyilatkoztak, hogy a jövő héten elkészül a teljes értékelés és már eredményt is hirdetnek, vagyis pont kerül az immár csaknem másfél éve húzódó ügy végére. Az árajánlatok leadását követően –úgy tudjuk – létrehoznak egy bizottságot, amely értékeli és ellenőrzi a beérkezett anyagokat, s végül meghozza a döntést. Ebben „igen meghatározó” súlyt képvisel majd az ár – tudtuk meg.
A pályázat tavaly nyári kiírását –a BKV szerint – az indokolta, hogy a társaság által üzemeltetett IK 405-ös midibuszok jelentős része frekventált útvonalakon, így a budai Várban közlekednek, ám meghibásodási arányuk magas, 40–50 százalékos, üzemeltetésük így gazdaságtalan.
Bár ezek alapján égetőnek tűnt a tender tavalyi kiírása, ennek ellenére igencsak hosszúra nyúlt a lebonyolítása. A tenderrel összefüggő eredményekkel, leadásokkal kapcsolatos időpontokat a közlekedési vállalat többször halasztotta. Idén késő tavasszal már úgy tűnt, eredménytelennek nyilvánítják a pályázatot. A nehézkesen haladó folyamatnak egyik oka a kiírás műszaki elvárásaival szemben megfogalmazott kritika volt.
A BKV ugyanis szeretné a már működő első ajtós felszállási rendbe bevonni az új vonalakat is, amelyeken a most beszerzendő járművek teljesítenek majd szolgálatot. Ehhez olyan buszokat kellett volna bemutatni, amelyek első ajtaja az első tengely előtt van, ezt azonban nem minden, az első körben még kandidáló cég – a Volánbusz Zrt., a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman Kft. és az Inter Tan-Ker Zrt. – tudta ígérni. Lapunk kérdésére a BKV-nál viszont most úgy tájékoztattak, hogy ezek a problémák már elhárultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.