BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországig érnek az osztrák vasút korrupciós botrányánának szálai

Az Osztrák Államvasutak (ÖBB) vezető tisztviselői is tudtak arról, hogy kenőpénzekkel "zsírozták le" a Máv Cargo megvásárlását.

"Ne legyünk naívak! Magyarországon minden üzlettel kapcsolatban szükséges az ilyen jellengű lobbitevékenység" - hangzik el azon a terhelő bizonyítéknak is beillő hangfelvételen, amelyből a Profil magazin pénteki száma közöl részleteket.

Az Osztrák Államvasutak (ÖBB) felügyelőtanácsi ülésén készült hangfelvételen Horst Pöchhacker a felügyelőbizottság elnöke és a Porr építőipari konszern korábbi vezérigazgatója győzködi az egybegyűlteket arról, hogy a MÁV Cargo megvásárlásának érdekében érdemes ilyen eszközökhöz nyúlniuk.

"Az M6-ost is így szereztük meg...." - hangoztatja a Profil szerint a hangfelvételen Pöchhacker "...ránk szálltak, korrupcióval vádoltak, de nem lett belőle semmi."

Az ÖBB 2007-ben kötött szerződést Gulya Andrással, hogy "lobbizzon" annak érdekében, hogy az osztrák vállalat szerezhesse meg a magyar vasutak teherszállítási üzletágát. A Gulya által képviselt Geuronet Bt. 7,1 millió eurót, azaz (270 HUF/EUR átlagáron számítva) mintegy 19 milliárd forintnyi sikerdíjat kapott a MÁV Cargo privatizációjából.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.