Magyarország számára előnyös megállapodás született az uniós közlekedési miniszterek pénteki tanácskozásán – közölte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúra-fejlesztésért felelős államtitkára Luxembourgban azt követően, hogy megegyeztek arról az uniós szabálymódosításról, amelynek értelmében a tagországok az úthasználati díjakba a környezetterhelés és zajártalmak miatti többletköltséget építhetnek be a teherautók esetében.
A több éve zsákutcában toporgó tárgyalások után szoros szavazati aránnyal elfogadott kompromisszum az úthasználati díjakkal foglalkozó úgynevezett Euromatrica (Eurovignette) irányelv módosítását jelentené. A megállapodást az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia.
Az Európában mintegy 30 ezer kilométernyi autópályára kivetett úthasználati díjak eddig elsősorban útfenntartási jellegű hozzájárulást foglaltak magukban, környezetvédelmi célokat nem szolgáltak. Az irányelv a 3,5 tonna fölötti tehergépjárművekre vonatkozik, és a jelenleg átlagosan kilométerenként 15–25 centes díjhoz képest 20-30 százalékos emelkedést eredményezhet azokban a tagállamokban, amelyek élnek a lehetőséggel.
A kompromisszum alapján a legmodernebb motorok (Euro 5, Euro 6) 2013-ig, illetve 2017-ig mentességet kapnak a fizetés alól. A bevételek pedig csak az érintett kategóriában költhetők el, például zajvédő falakra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.