Sokat várnak a most megnyíló, 65 ezer négyzetméteres Corvin bevásárlóközponttól a hazai kereskedelmi láncok. Legutóbb ugyanis tavaly novemberben nyílt bevásárlóközpont Budapesten: az Allee, amelynek bérbe adható kereskedelmi területe 46 ezer négyzetméteres, míg a Corviné 35 ezer négyzetméter.
A Corvinban jött létre a belső területek legnagyobb, 3600 négyzetméteres szupermarketje, a CBA Príma. A kilenc, közepes méretű bérlemény közt található az 1650 négyzetméteres Electro World (EW) áruház, valamint a közel ezer négyzetméteres Hervis sportáruház, amely a lánc 27. tagja.
Az Electro World áruházak száma még ebben az évben 14-re bővül, mert a Corvin után Győrben is létesül egy ezer négyzetméteres egység. Azt követően, hogy tavaly májusban egy magyar befektetői csoportnak a brit DSG International egy euróért eladta a veszteséges hálózatot, jelentős átalakítások mentek végbe a cégnél.
„Új megállapodásokat kötöttünk a műszaki márkák hazai képviseleteivel, újratárgyaltuk a kedvezőtlen bérleti szerződéseinket, csökkentettük a túlzó áruházméreteket, és a tavalyi utolsó negyedévben három új áruházat is nyitottunk” – sorolja a fontosabb változásokat Polgár Csaba ügyvezető igazgató, aki az általa képviselt befektetési társaság tulajdonrészét június végén 30-ról 100 százalékra növelte a kereskedelmi vállalatban. A DSG utáni első üzleti év auditálása szeptemberben zárult le, és ezt követően a nagy nemzetközi szállítói hitelbiztosítókkal – Coface, Euler-Hermes, Atradius – megkezdődtek a tárgyalások, és sorra nyílnak a szállítói hitelkeretek. Így a karácsonyi szezonra megoldódik a készletfinanszírozás gondja. Ugyanakkor az Aréna plazabeli egységben és az Alleeban lévő Elelctro Worldben egy érintőképernyős terminált tesztel a cég, és ha beválik, az összes áruházban lesz ilyen. A terminálon a nagy márkák mintegy 30 milliárd forint értékű készlete lesz elérhető, amit a megrendelés után három napra kiszállít a vásárlóknak a cég.
Az utoljára tavaly tavasszal bővült Hervis-lánc is megérezte a válság hatását, ám mint Juhász Attila ügyvezető igazgató lapunknak elmondta, mintha már túl lennének a mélyponton. Nyár óta az elmúlt év azonos időszakában elértnél néhány százalékkal magasabb a cég forgalma. Ebben a helyzetben csak igen óvatosan lehet tervezni, de az biztosnak látszik, hogy 2012 végéig újabb egy-két áruházzal bővül a hálózat. Mivel azonban már lefedte az országot a cég, és minden megyeszékhelyen jelen van, az expanzió fő célpontja a főváros lesz.
Ami a Corvin legnagyobb bérlőjét, a CBA-t illeti: a bevásárlóközpontban nyitja hetvenedik Príma szupermarketjét. A 2009 májusában bemutatott új bolttípus felső kategóriás, amely a válságos időkben is folyamatos forgalombővülést ért el, ezért folyamatosan bővítik az üzletek számát. Ürömön nyílik a következő, ezúttal kétezer négyzetméteres egység, bár amint Fodor Attila, a CBA PR-vezetője elmondta, nem cél több száz Príma szupermarket létrehozása.
A másik irányban, a diszkontok területén is versenybe szállt a válság kitörése óta az üzletlánc. Az első CBA Cent egy éve nyílt Mogyoródon, az év végéig pedig Mórahalmon és Kaposváron is nyílik egy-egy CBA élelmiszerdiszkont, és így hatra nő a számuk. A tervek szerint néhány éven belül több mint 150 egységből áll majd az ezerféle terméket kínáló, a hard diszkontoknál több, közel négyezer cikkelemmel kereskedő Cent hálózat. A zöldmezős beruházásokat és a hálózat üzemeltetését a magyar magánszemélyek és gazdasági társaságok tulajdonában lévő CBA Kereskedelmi Kft. végzi. Mára a hálózathoz tartozó CBA és a Cél boltok száma együttesen 3360-ra emelkedett. Igaz, egy éven belül összesen több mint kétszáz kis alapterületű CBA-franchise, illetve Cél bolt szűnt meg, és amíg korábban 43 tulajdonos kezében volt a CBA Kereskedelmi Kft., számuk mára 38-ra csökkent összeolvadások és felvásárlások eredményeként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.