„Egy folyamatban lévő megállapodás mellett közel százszázalékos a jövő március végén nyíló SkyCourt terminál telítettsége, tehát gyakorlatilag minden kereskedelmi, illetve vendéglátó-helyiségre van már szerződött bérlőnk” – mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Jost Lammers, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója.
Az új épületegyüttesben a kereskedelmi egységek, üzletek, duty free boltok mellett kávézók, éttermek is helyet kapnak majd, valamint egy gyorsétterem. „Az eddigiekben az egyik leggyakoribb panasz az utasok részéről a reptér infrastruktúrájával kapcsolatban arra vonatkozott, hogy nem elég széles körűek a vásárlási, étkezési lehetőségek. Ezt a problémát biztosan megoldja a március 27-én nyíló SkyCourt” – mondta Jost Lammers. A tegnapi tájékoztatón bemutatták a SkyCourt legnagyobb bérlőjét, a Ferihegyi repülőtéren már évek óta jelen lévő, duty free üzletek üzemeltetésére szakosodott, hamburgi székhelyű Heinemann Duty Freet. A 130 éve működő, német családi tulajdonú cég egy új, 1400 négyzetméter alapterületű Heinemann Duty Free bolt mellett két (egyenként 200 négyzetméteres) ruházati üzletet is nyit a csarnokban.
„A SkyCourt megnyitásával az üzleteink alapterülete 1300-ról 2200 négyzetméterre nő Ferihegyen, egy 3,5 millió eurós beruházás keretében. Az új üzletek megnyitásával 45 új munkahely jön létre, így a cégünk összesen 160 alkalmazottat foglalkoztat majd a Ferihegyi repülőtéren” – mondta Gunnar Heinemann, a Heinemann Duty Free társtulajdonosa. Elmondása szerint az üzleteikben körülbelül 10 százalék a magyar termékek aránya – élelmiszer-ipari termékek esetén 25 százalék –, s a jövőben tovább szeretnék növelni ezt az arányt. Ennek érdekében a duty free bolton belül kialakítottak és elkülönítettek egy olyan területet, ahol kizárólag magyar áruk, különlegességek, ínyencségek lesznek kaphatók. A Heinemann napi 4000-4200 vásárlóra számít a boltjaiban, a teljes üzemeltetés első évében pedig körülbelül 50 milliós, míg 2010-ben 40 millió eurós forgalomra számít.
A repülőterek gazdasági helyzetéről Jost Lammers a Világgazdaságnak elmondta, hogy folyamatosan esik a reptér-üzemeltetők légi közlekedésből származó bevétele – többek közt a repülőjegyárak csökkenése miatt –, ezért egyre fontosabbá válnak az egyéb, úgynevezett „non-aviation”, például a kereskedelemből, vendéglátásból, ingatlangazdálkodásból származó bevételek. Az új beruházás által jelentősen megnő a Budapest Airport utóbbi kategóriából származó forgalma, a céljuk az, hogy rövid időn belül a teljes forgalmuk 35 százalékát az ilyen jellegű bevételek adják. Emlékeztetett: 2005-ben, amikor átvették a reptér üzemeltetését, még 80 százalékot tettek ki a légi forgalomból származó bevételek. A nagy nemzetközi repülőterek esetében az üzemeltetők forgalmának már közel kétharmadát a „non-aviation” szegmens adja.
A SkyCourt átadása által nemcsak a kereskedelmi, vendéglátó-szolgáltatások színvonala és választéka nő majd – duplájára bővül a reptér kereskedelmi területe –, hanem az utasok közvetlen kiszolgálása is, hiszen megkétszereződik a repülőtér utasáteresztési kapacitása, az eddiginél például másfélszer több biztonsági-ellenőrző kapu működik majd. A budapesti nemzetközi repülőtéren egyébként 8,22 millió utast várnak az idén a tavalyi 8,1 milliós forgalom után.
Kockás taxik Ferihegyre
December elejétől már a Főtaxi kockás autói szolgálják ki a légi utasokat a Budapest Airport valamennyi terminálján, miután a meghívásos taxitender lezárásaként a Budapest Airport Zrt. és a Főtaxi Zrt. aláírta a szolgáltatás megkezdéséről szóló megállapodást. A repülőtér üzemeltetője számára elsősorban a jelenleginél kedvezőbb tarifák, a szolgáltatás minősége, a megbízható, stabil háttér és a korrekt üzleti magatartás a fontos, és ezek a szempontok érvényesültek a tender kiírásában, valamint az elbírálás során is. „A januárban kezdődő magyar EU-elnökség előtt különösen fontos volt a számunkra, hogy végre megnyugtatóan rendeződjön a repülőtéri taxiszolgáltatás ügye” – jelentette ki az öt évre szóló szerződés aláírását követően Jost Lammers.
Hausz Gyula, a több mint nyolcszáz járművel rendelkező Főtaxi Zrt. vezérigazgatója pedig azt hangsúlyozta, hogy a két hét múlva induló ferihegyi szolgáltatásba beosztott valamennyi gépkocsiban lesz hitelkártya-olvasó POS-terminál, és a cég további műszaki fejlesztéseket is vállalt, amelyeket a jövő év első felében vezet be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.