A japán autógyártók jelenleg az erős jen profitcsökkentő hatásaival harcolnak is igyekeznek új piacokat meghódítani, ennek jegyében erősítette meg szövetségét a Mitsubishi és a Nissan. A Nissan a mai bejelentés szerint egy kisautót gyárt a Mitsubishinek Japánban, utóbbi pedig egy terepjárót épít, amelyet a Nissan forgalmaz majd a Közel-Keleten.
Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója szerint az összefogás egyrészt segíti a terjeszkedést a fejlődő piacokon, másrészt erősíti a Nissan jelenlétét a kisautók szegmensében a hazai piacon. Osamu Masuko, a Mitsubishi elnökének kommentárja szerint az üzlet mindkét felet erősíti a "drasztikusan változó piaci és gazdasági körülmények között". A két cég az AFP tudósítása szerint azt is közölte, hogy hosszú távon egy fele-fele tulajdonosi arányban működő vegyesvállalatot is szeretne létrehozni, amely a hazai piacra gyártanak miniautókat.
Bár a japán autógyárak pozitív eredményekről számoltak be a közelmúltban, a jen szeptemberben tizenöt éves csúcsot ért el a dollárral szemben, a vállalatok ezért a profit "hazahozatalakor" óriási veszteségeket kénytelen elkönyvelni az árfolyamok miatt. Ráadásul szeptemberben Japánban is véget ért a környezetbarát autók vásárlását támogató kormányzati program, így a kereslet várhatóan csökkeni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.