A személygépkocsi piac továbbra is gyengélkedik, ezt jelzi, hogy 2010 decemberében 9,8 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint az előző év azonos időszakában.
A kishaszonjármű szektor viszont jobban teljesített, hiszen 25,7 százalékos emelkedtek az eladások a Datahouse adatai szerint. Az utóbbi kategória sem tudta azonban pluszba lendíteni az autókereskedelem egészét, így decemberben 3,1 százalékkal kevesebb személy- és haszonjármű kelt el, mint tavalyelőtt ilyenkor. Mi több, az év egészét tekintve még gyászosabban fest a kép: 2010 januárjától decemberéig 27,8 százalékkal kevesebb személyautó és 13,6 százalékkal kevesebb kishaszonjármű talált gazdára.
Mindez azt jelenti, hogy a tavalyi évben mindössze három olyan hónapot tudhatott maga mögött az autókereskedelem, amikor az eladások száma felülmúlta a 2009-es teljesítményt. A szeptembertől novemberig tartó fellendülést decemberben ismét mínuszba csúszott a szektor.
Ami a márkákat illeti, 2010 decemberében Opelből kelt el a legtöbb. A német márka 818 kocsit értékesített itthon, ami több mint 88 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az Opel 15,82 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. Második helyen a Ford, 599 darabos eladással és 11,59 százalékos piaci részesedéssel, az amerikai cég gyengébben teljesített, mint 2009 decemberében. A "bronzérmes" a Renault, 471 eladott autóval, ami szintén több mint 81 százalékos növekedés 2009-hez képest.
Nagyot esett viszont a negyedik Volkswagen, hiszen csaknem 20 százalékkal kevesebb autót adott el, mint tavalyelőtt. A Skoda viszont menetel; 56 százalékot erősített a cseh márka, ami 361 eladott autót jelent decemberben. A további helyezettek a hatodik Peugeot, majd a Fiat, a Toyota, a Citroen, a top tízes listát pedig az Audi zárja. A Suzuki csak a tizenharmadik helyet foglalja el a listán, az "esztergomi márkából" 2009-ben még több mint ezer darabot értékesítettek, az előző év decemberében viszont alig több mint száz Suzuki talált gazdára itthon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.