BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nézze meg, milyen buszt tesztel a BKV - Fotók

Több sikeres vidéki tesztüzemet követően a fővárosi forgalomban is bemutatkozik a NABI Sirius városi autóbusza, melyet a cég a magyar és az európai piacra tervezett.

Az új magyar jármű a BKV Zrt.-nél két hétig teljesít szolgálatot, előbb az 5-ös autóbusz vonalán (Pasaréti tér - Rákospalota, Kossuth utca), majd a 178-as járat viszonylatában (Naphegy tér - Stadionok, Ifjúság útja).

Az autóbusz 12,8 méter hosszú, 110 utas szállítására alkalmas, és kialakításának köszönhetően leginkább városi, illetve elővárosi viszonylatban közlekedhet majd.

Nézze meg a NABI Siriust bemutató képgalériát itt

A Sirius országos bemutatkozó körútjával párhuzamosan a vállalat a Kapos Volánnak fejleszti a típuscsalád elővárosi, helyközi és regionális közlekedési vonalakra szánt következő tagját is, amely 2011 nyarán mutatkozik be a nagyközönség előtt.

A NABI kaposvári üzeméből 2010 szeptemberében gördült le az első Sirius autóbusz, amelyet az amerikai cég kifejezetten az európai és magyar piacra tervezett. A cég az elmúlt években elsősorban amerikai városok megrendelésére, exportra gyártott gépjárműveket. A nemzetközi piacon méltán elismert NABI korábban már tervezett és értékesített autóbuszokat a hazai piacra is, azonban a megrendelés-állomány túlnyomó része a tengerentúlról érkezett.

Az elmúlt közel két évtized során több mint 7 500 darab autóbuszt szállított az Egyesült Államok közlekedési vállalatainak, többek között Florida és Kalifornia államokban szolgálnak a NABI buszai. Az amerikai sikerekre, és a nemzetközi tapasztalatokra alapozva a magyar vezetés felismerte a hazai buszpiacban rejlő lehetőségeket, és úgy döntött, hogy visszatérne járműveivel Magyarországra.

A NABI Sirius nem csupán külső megjelenésében, hanem biztonsági szempontból is hasonlít az amerikai piacra gyártott buszokhoz, amelyek az acélvázas szerkezetnek köszönhetően fokozottan strapabíróak. A buszba szerelt 8 literes dízelmotor az EU5-ös normát túlteljesítő EEV besorolásnak is megfelel adalékanyag nélkül, amely csak várhatóan csak 2013-tól lesz kötelező az Unió területén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.