Az új magyar jármű a BKV Zrt.-nél két hétig teljesít szolgálatot, előbb az 5-ös autóbusz vonalán (Pasaréti tér - Rákospalota, Kossuth utca), majd a 178-as járat viszonylatában (Naphegy tér - Stadionok, Ifjúság útja).
Az autóbusz 12,8 méter hosszú, 110 utas szállítására alkalmas, és kialakításának köszönhetően leginkább városi, illetve elővárosi viszonylatban közlekedhet majd.
Nézze meg a NABI Siriust bemutató képgalériát itt
A Sirius országos bemutatkozó körútjával párhuzamosan a vállalat a Kapos Volánnak fejleszti a típuscsalád elővárosi, helyközi és regionális közlekedési vonalakra szánt következő tagját is, amely 2011 nyarán mutatkozik be a nagyközönség előtt.
A NABI kaposvári üzeméből 2010 szeptemberében gördült le az első Sirius autóbusz, amelyet az amerikai cég kifejezetten az európai és magyar piacra tervezett. A cég az elmúlt években elsősorban amerikai városok megrendelésére, exportra gyártott gépjárműveket. A nemzetközi piacon méltán elismert NABI korábban már tervezett és értékesített autóbuszokat a hazai piacra is, azonban a megrendelés-állomány túlnyomó része a tengerentúlról érkezett.
Az elmúlt közel két évtized során több mint 7 500 darab autóbuszt szállított az Egyesült Államok közlekedési vállalatainak, többek között Florida és Kalifornia államokban szolgálnak a NABI buszai. Az amerikai sikerekre, és a nemzetközi tapasztalatokra alapozva a magyar vezetés felismerte a hazai buszpiacban rejlő lehetőségeket, és úgy döntött, hogy visszatérne járműveivel Magyarországra.
A NABI Sirius nem csupán külső megjelenésében, hanem biztonsági szempontból is hasonlít az amerikai piacra gyártott buszokhoz, amelyek az acélvázas szerkezetnek köszönhetően fokozottan strapabíróak. A buszba szerelt 8 literes dízelmotor az EU5-ös normát túlteljesítő EEV besorolásnak is megfelel adalékanyag nélkül, amely csak várhatóan csak 2013-tól lesz kötelező az Unió területén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.