A Fővárosi Közgyűlés határozata alapján ugyanis folyamatban van a „városnéző buszok” budapesti közlekedését 2011. április 1-jétől bizonyos környezetvédelmi normák teljesítéséhez kötő közgyűlési rendelet előkészítése. Ennek értelmében az ilyen járművek 2011. április 1-jétől csak Euro 4-es, míg 2013. január 1-jétől Euro 5-ös motorral közlekedhetnek a főváros területén.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) az érintett vállalkozások képviselőivel áttekintették a kérdéskört, s úgy ítélték meg, hogy az előkészítés alatt álló rendelet semmilyen tekintetben nem szolgálja a helyzet rendezését. Környezetvédelmi szempontból az ilyen diszkriminatív korlátozás mérhető javulást nem fog okozni a levegő minőségében, ugyanakkor számos alkotmányossági és versenyjogi problémát vet fel – vélik az érintettek.
Jogalkotási szempontból is aggályosnak tartják egy szűk körre (a fővárosban közlekedő napi mintegy 1500 autóbusz elhanyagolható részét érintené a rendelet) vonatkozó, megkülönböztető szabályozás alkotását, ugyanakkor egy olyan korlátozást vezetne be a Fővárosi Közgyűlés, amely az autóbuszos vállalkozások magasabb szintű jogszabályokban biztosított jogait is csorbítaná. A leendő rendelet mindemellett nem biztosítana megfelelő felkészülési időt az érintett vállalkozások számára - véli a két szakmai szervezet.
Szerintük a főváros turisztikai célú autóbuszos személyszállítása jóval összetettebb kérdés annál, minthogy egy szűk csoportot érintő rendelet megalkotásával kezelni lehessen. A szervezetek ezért levélben fordultak Tarlós István főpolgármesterhez, mielőbbi egyeztetést javasolva a kérdés komplex rendezése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.