Az autópiaci trend fordulására utalnak a januári adatok: 24,4 százalékkal több személykocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel ezelőtt. Igaz, a 3500 darab nem tűnik valami soknak a 2007-es januári 13 ezerhez képest, az azonban egyáltalán nem mellékes, hogy az elmúlt két év első hónapjaiban 51, illetve 54 százalékkal esett a forgalom a bázishoz képest.
Ma még korai lenne örülni, hiszen a múlt hónapban forgalomba helyezett gépkocsik jó részét még decemberben rendelték meg a vevők – mondta lapunk kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke, s borúsan hozzáfűzte: a januári megrendelések száma még nem ad okot az optimizmusra. Szerinte legalább két-három hónapot kell várni ahhoz, hogy kiderüljön, valóban megfordult-e a trend.
A legkelendőbb márkák hazai listáját több mint egy éve megszakítás nélkül a Ford vezeti, és az Opel szintén folyamatosan tartja magát az élbolyban. Az azonban feltűnő, hogy a Peugeot/Citroën csoport nem került fel a legtöbbet értékesítő tíz márka közé, ahol viszont – ha a kilencedik és a tizedik helyen is – meglepetésre megjelent a Volvo és az Audi.
A legnagyobb számban forgalomba helyezett modellek sorát a Ford Focus vezeti, és ebben az összehasonlításban figyelemre méltó, hogy a Renault Fluence és a Mégane mellett helyet kapott a Renault csoporthoz tartozó Dacia terepjárója, a Dustre is, amelyből ugyanannyi kelt el, mint az Opel büszkeségéből, az Insigniából.
De nem csupán az új személyautók piaca hozott meglepetést januárban, hiszen 30,5 százalékkal több, 727 kishaszonjármű került az utakra a Carinfo adatai szerint. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.