BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Arsenal v Chelsea - Barclays Women's Super League
női futball
női foci
labdarúgás

Futball: kilépnek a férfi foci árnyékából a női klubok

Van egy bajnokság, ahol a Chelsea veretlenül menetel és az első helyért verseng a Manchester Cityvel. Az amerikai független liga az NWSL 240 millió dollárért tudta értékesíteni a közvetítési jogokat, de ott sokkal több olyan klub van, amely teljesen független a neves férfi futball kluboktól. Megnéztük, mekkora üzlet lehet a női foci az elkövetkező években.

Idén debütált az új és független angol futball bajnokság, amelyet az amerikai női foci liga mintájára építenek fel – írta a Sportsmedia.

Arsenal v Chelsea - Barclays Women's Super League
női futball
női foci
labdarúgás
A női futballban egyre több a pénz / Fotó: NurPhoto via AFP

Ezzel az angol női foci kilépett a férfi csapatok árnyékából, bár a legtöbb topcsapatuk az említettek mellett az Arsenal, Brighton & Hove Albion olyan neves klub, amely a férficsapatai mellett indít női divíziót.

A női futball egyre jobban kezd megállni a saját lábán

Miután az angol női foci bajnoksága hivatalosan is elszakadt a Labdarúgó Szövetségtől, megalakult a független Women’s Professional Leagues Ltd (WPLL).

A WPLL átveszi az irányítást a professzionális női labdarúgás minden aspektusa felett Angliában. A hónapok óta NewCo néven ismert WPLL-t a közeljövőben újra átnevezik, de jelenleg a hangsúly a következő hónapban kezdődő új szezonon van.

Tavaly az a 24 csapat, amely Angliában a női profi játék első két osztályát– a Women’s Super League és a Women’s Championship – alkotja, egyhangúlag megszavazta egy új, független szervezet létrehozását, amely kizárólag a női játék fejlesztésére és marketingjére összpontosít. A két bajnokság – amelyet 2011-ben, illetve 2014-ben avattak fel – korábban az Angol Labdarúgó Szövetség (FA) irányítása alatt állt.

A 24 klub mindegyike részvényes lesz az új társaságban, amely a WPLL állítása szerint „a növekedés ösztönzése és a potenciál maximalizálása, a játékosok és a szurkolók középpontjába helyezésével” foglalkozik. A rekordszámú látogatottság ellenére kitartanak amellett, hogy

nem a rövid távú bevételeket részesítik előnyben

és kijelentik, hogy a bevétel előtt elengedhetetlen az infrastruktúrába és az erőforrásokba való befektetés, hogy megkezdődjön ez az átalakulási és biztosítsák a hosszú távú fenntarthatóságot és növekedést.

Erős személyiség vezeti a szervezetet?

A WPLL-t a kanadai Nikki Doucet fogja vezetni, akit 2023 novemberében neveztek ki a korábban „NewCo” vezérigazgatójává. Doucet korábban a Citibank és a Nike ügyvezetőjeként dolgozott, és kritizálták, amiért a női játékot a Glastonbury fesztiválhoz hasonlította.

Annak érdekében, hogy bajnokság versenyképes legyen, az új WPLL-t kezdetben a férfi Premier League-vel kötött együttműködési és finanszírozási megállapodásból finanszírozzák majd, amely 25,7 millió dollár (9,93 milliárd forint) kamatmentes kölcsönt foglal magában, szilárd alapok kiépítésére és olyan területekre való befektetésre, mint a toborzás és a hosszú távú projektek fejlesztése.

Ez egy kulcsfontosságú pillanat az angliai professzionális női játék fejlődésében – mondta Richard Masters, a Premier League vezérigazgatója. Örülünk, hogy támogathatjuk a Women’s Professional Leagues Limitedet mind anyagilag, mind szakértelem biztosításával számos kulcsfontosságú területen.

Mekkora volt a női labdarúgó-világbajnokság hirdetési és szponzorálási piaca?

Az idei női labdarúgó-világbajnokság eddig több váratlan eredményt hozott, amelyekhez a hirdetőknek gyorsan kellett alkalmazkodniuk. Az, hogy a toronymagas favorit Egyesült Államok viszonylag korán kiesett, nemcsak a sportágat, hanem az olyan nagy cégek, mint az Adidas és a Nike marketingstratégiáját is átírta. A fogyasztók ugyanis gyorsan új kedvencet választanak maguknak, és az új favoritok termékeire váltanak. A GlobalData adatai szerint

a húsz legtöbbet költő vállalat legalább 308 millió dollárt ad szponzorációra az idei női futball-világbajnoksággal összefüggésben. A marketingkampányok legfőbb tematikája a nők szerepvállalásának ösztönzése.

A Centric Pricing és a Refinitiv adatai szerint

  • az Egyesült Államok,
  • Anglia
  • és más országok

válogatottjait támogató Nike esetében összességében a női csapattermékek mindössze 8 százaléka fogyott el a verseny kezdete óta, ez 2019-ben 13 százalék volt. 

Rekordösszeget kapnak az idei világbajnokságon a női focicsapatok

A női labdarúgó-világbajnokságon részt vevő csapatok 152 millió dollárt kaptak. Ez rekordnak számít a női világbajnokságok történetében, azonban még így is jócskán elmarad a díjazás a férfi vb-étől. A FIFA elnöke, Gianni Infantino arról beszélt, hogy terveik szerint a 2026-os férfi és a 2027-es női világbajnokságon már ugyanannyi pénzt kapnak a válogatottak.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.