A felkelés egyik fő szervezőjének tartott Ghonim január 27-én tűnt el, majd egy egyiptomi hatóságok két nap múlva szabadon engedték és mostanra a forradalom egyik legfontosabb "arcává" vált. Ghonim eltűnésére azért figyelt oda a nemzetközi közvélemény, mert az egyiptomi menedzser a Google közel-keleti és afrikai marketingjéért felel. A menedzser sürgős személyes ügyre hivatkozva vett ki szabadságot és utazott haza Egyiptomba a tüntetések kezdete előtt.
Ghonim szabadon engedését követően elismerte, hogy ő hozta létre azt a Facebook oldalt, amely a tüntetések szervezésének egyik fő eszköze lett. Az oldalt eredetileg Khaled Said emlékére hozta létre Ghonim – a 28 éves fiatalember tavaly júniusban, az egyiptomi titkosrendőrség fogságában halt meg.
A Google eddig rendkívül visszafogottan nyilatkozott az egyiptomi eseményekről, csak munkatársa kiszabadulása kapcsán fejezte ki örömét. Az AP szerint a keresőóriás viszonylag jó kapcsolatot ápolt a Mubarak-rezsimmel, hiszen globális összehasonlításban az egyiptomi kormány aránylag kevésszer fordult a Google-hoz egy-egy internetes tartalom eltávolítása érdekében. Más kérdés, hogy a tüntetéssorozat kezdetekor Kairó egy időre megszüntette az állampolgárok internet elérését, sőt, a mobilhálózatok egy részét is kikapcsolta, így próbálva megakadályozni a demonstrációk szervezését.
A Pace Egyetem vállalatirányítási szakértője, Jack James szerint a Google jól teszi, ha csöndben figyeli az eseményeket, hiszen Ghonimon keresztül egy harminc éve sikeresen működő üzleti kapcsolatot tehet kockára, ha nyíltan kifejezi támogatását az egyiptomi forradalom mellett. Michael Useem, a Pennsylvania Egyetem professzora ugyanakkor úgy látja, hogy még ilyen passzív hozzáállás mellett is növelheti a Google tekintélyét Ghonim népszerűsége. A cég filozófiája ugyanis, hogy az információ felszabadító erő, Ghonim pedig éppen ezt testesíti meg, még akkor is, ha magánemberként cselekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.