BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mit művel a Toyota? Ismét többmilliós visszahívás

A Toyota japán autógyár 2,17 millió járművet hív vissza az Egyesült Államokban azon jelentések hatására, amelyek szerint a gyorsító pedálok beakadhatnak a padlózat szőnyegébe. A gyártó visszahívásainak ügyében az Egyesült Államok illetékes hatósága már korábban indított vizsgálatot, amelynek eredménye az volt: a Toyota autói biztonságosak.

A gyár 2009 óta összesen több mint 14 millió autót hívott vissza globálisan biztonsági aggályok miatt. A csütörtökön nyilvánosságra hozott közleményében a japán autógyár jelezte, hogy a Highlander, GS, RX, 4Runner, Lexus LX 570 és RAV4 modellek visszahívásáról van szó. Arra figyelmeztetett, hogy a padlózaton levő szőnyeg, amely a gyorsító pedált körülveszi, nincs jól elhelyezve, ezért a pedálok beakadhatnak. A Toyota és a Lexus kereskedői javítják ki a szőnyegeket, vagy kicserélik azokat, díjmentesen.

Egy az amerikai kormány által rendelt korábbi vizsgálat megállapította, hogy nem elektronikus meghibásodás vezetett véletlen gyorsuláshoz azoknak az autóknak az esetében, amelyek miatt tavaly 8 milliós visszahívást rendelt el a japán autógyártó.

A vizsgálat során többek között a NASA szakemberei ellenőriztek 280 ezer sornyi számítógépes programkódot, hogy kiderüljön: a Toyota elektronikus gyorsulásszabályozó rendszere vezetette-e balesetekhez. A Ray LaHood közlekedési miniszter a vizsgálat eredményeit összegezve leszögezte: a gond mechanikus és nem elektronikus jellegű volt.

A tárcavezető kijelentette, hogy az autók biztonságosak és ezt azzal támasztotta alá, hogy legidősebb lányának is azt javasolta, egy Toyota Sienna kisteherautót vásároljon.

A Toyota mindvégig állította, hogy a gázpedál beakadását és az ebből eredő szándékolatlan gyorsulást a nem az adott autókba való szőnyegek okozzák és az elektronikus rendszer hibátlan.

A hivatalos vizsgálat most megerősítette az autógyártó állítását, ugyanakkor Steven Berman, egy csoportos perben számos károsultat képviselő ügyvéd az AFP-nek úgy fogalmazott, hogy ez még korántsem jelenti az ügy végét. A jogász szerint több ügyfelénél nem a szőnyeg okozott gondot, olyan sofőrök is jelentkeztek nála, akik már előzőleg megoldották a szőnyeg-problémát, mégis tapasztaltak véletlen gyorsulást.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.