A Tesco-Globál Áruházak Zrt. ellen a cég 13 gépkocsivezetője, valamint a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) február elején indított felszámolási eljárást, mert a vállalat állításaik szerint három éve nem fizeti ki a rendelkezésre állási díjakat.
A Tesco – lapunknak eljuttatott nyilatkozatában - ecseteli, hogy márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalója számára 2007-ig visszamenőleg kifizeti a rendelkezésre álló díjat (tehát nemcsak azt a 13 dolgozót, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek).
A kisker lánc szerint az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál havonta közel 60-65 000 forinttal kerestek többet, ami a piaci átlagot közel 40 százalékkal haladja meg. A kifizetések teljes összege eléri a 200 millió forintot, az egyéni kalkulációk és egyeztetések folyamatban vannak.
A közlemény szerint a Tesco az elmúlt 15 évben folyamatosan együttműködött a vállalatnál jelen lévő érdekképviseletekkel. A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ), melynek több tízezer tagja van, kooperatív és konstruktív módon lehet és lehetett is mindig egyeztetni a dolgozók érdekeit szem előtt tartva.
A Tesco állásfoglalása szerint a KDFSZ-ről gerillaharcot folytat a Tesco ellen, s a szervezet magatartásából úgy tűnik semmilyen más céljuk nincs, mint bármilyen eszközzel, a média nyilvánosságát kihasználva, etikátlan, a munkavállalók létbiztonságát is veszélyeztető lépésekkel, minél több tagot toborozni, ezáltal minél több bevételre szert tenni.
A Tesco munkaügyi rendszerei, ahogyan azt a lefolytatott hatósági vizsgálatok is megerősítették összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal. Természetesen és sajnálatosan 22 000 munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is – áll a nyilatkozatban.
Mint ismeretes, február elején a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében jelezte, hogy a gyáli logisztikai központjának 13 dolgozója felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco-Globál Áruházak Zrt. ellen, mert a társaság három évre visszamenőlegesen tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezen felül követelik a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt munkavégzésért járó rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.