BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb üzletet nyit a Tchibo

Még az idén további márkaboltokkal bővülhet a hazai hálózat

Február közepétől újabb márkaüzlettel bővül a Tchibo magyarországi hálózata. A német kávécég most is bevásárlóközpontot választott itteni megjelenésének színhelyéül, az új bolt ezúttal a budapesti WestEndben nyílik – értesült a Világgazdaság Andrzej Jackiewicztől, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatójától. A cég legutóbb tavaly októberben nyitott üzletet a fővárosi Árkád üzletközpontban.

A hamburgi székhelyű társaság 1991-ben lépett először a kelet-európai piacra, az elsők között Magyarországon is megalapította helyi leányvállalatát Tchibo Budapest Kft. néven. A kezdeti időkben még kizárólag kávéforgalmazóként tevékenykedett az itteni piacon, újabb nagy ugrást a 2007. év hozott a hazai cég életében. Akkortól kezdte bevezetni nálunk is az Európában egyedül általa képviselt kiskereskedelmi modellt. Ennek lényege, hogy az önálló márkaüzletén belül nemcsak vásárlási – beleértve a kimért árut is – és kávézási lehetőséget kínál a bolthoz tartozó kávébárban, hanem hetente megújuló témákra épülő nem élelmiszer jellegű termékeket is. Utóbbiak közé tartoznak egyebek mellett lakástextil-, ruházati termékek, háztartási eszközök stb.

A február 16-ra tervezett újabb boltnyitással ötre növekszik a magyarországi egységek száma, ebből egyelőre egy működik Budapesten kívül, Pécsett. Kérdésünkre, hogy a német anyavállalat eddig mennyit fektetett az itteni terjeszkedésbe, az ügyvezető nem kívánt konkrét összeget mondani, de annyit megjegyzett, hogy további márkaüzletek megnyitását tervezik, még az idén is. Hozzátette: a boltexpanzió révén évi két számjegyű létszámnövekedéssel is számolnak. A 2009-ben már közel 9 milliárd forint bevételű hazai Tchibo leánycég jelenleg hozzávetőlegesen száz főt foglalkoztat a különböző üzletágaiban.

A márkaboltokban Magyarországon is ugyanazokat a termékeket – beleértve a nem élelmiszer típusúakat – árusítja a Tchibo, mint Németországban vagy bárhol máshol Európában. Nemcsak a termékek, de az ak-tuális heti témák is megfelelnek egymásnak minden országban.

Kérdésünkre, hogy az anyavállalat honnan szerzi be a nem élelmiszer-alapú termékeket, és a beszállítók között vannak-e már magyar cégek is, az ügyvezető a következőket válaszolta: „A termékek fejlesztését tervezőkből, beszerzőkből és marketingszakemberekből álló csapat végzi. A Tchibo kizárólag olyan beszállítókkal dolgozik, akik megfelelnek a társaság által megkövetelt minőségi szabványoknak, ezt a cég rendszeresen ellenőrzi. A beszállító kiválasztását minden esetben megelőzi a mintatermékek bekérése. A cégnek a világ számos tájáról vannak gyártó partnerei Európától egészen Afrikáig, magyar egyelőre nincs köztük.”

Az 1949-ben alapított Tchibo kávécsomagküldő szolgálatként indult, de a vállalkozás az azóta eltelt időben nemzetközi nagyvállalattá nőtte ki magát. A társaság jelenleg világszerte 11 ezer főt foglalkoztat, árbevétele 2009-ben 3,16 millió euró volt. Németországban 850 üzlete van, egyéb kávébárral is rendelkező európai üzleteinek a száma meghaladja a háromszázat. A német, az osztrák, a lengyel és a cseh piacon vezető az őrölt kávé terén.

Enyhén szűkül a kávépiac

Magyarországon a kávé kiskereskedelmi piaca tavaly mind mennyiségben, mind értékben mintegy 5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az élvezeti cikk éves forgalma a Nielsen piackutató összesítése szerint meghaladta a 47 milliárd forintot. A GfK legutóbbi kimutatása szerint a magyar háztartások 84 százaléka vásárol rendszeresen kávét. A legtöbben – közel kétharmad arányban – őrölt-pörkölt fajtákat fogyasztanak, második a rangsorban a három az egyben és a kapucsínó típusú fekete, de sokan kedvelik az instant termékeket is.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.