A Subaru of America közölte, hogy felfüggesztette a túlóráztatást egyetlen észak-amerikai üzemében, Lafayatte-ben, a Toyota Motor Corporation is így döntött a túlórákat és a szombati gyártást illetően a régióban található tíz üzemét tekintve. Eddig csak a Toyota és a Subaru jelentett változást az amerikai gyártást tekintve, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi leszögezte, hogy a Japánban történt események nem befolyásolják a termelést az Egyesült Államokban. A Mitsubishi szakértője az AP-nek nyilatkozva megjegyezte, hogy a helyzet egyelőre bizonytalan, folyamatosan figyelik az ellátási láncot.
Az Original Equipment Suppliers Association szerint az Egyesült Államok 2010-ben 12 milliárd dollár értékben importált autóalkatrészeket Japánból. Bár az amerikai gyártók nagyrészt helyben előállított alkatrészeket használnak, bizonyos termékek továbbra is Japánból érkeznek és számos alkatrészből már a katasztrófa előtt is hiány mutatkozott. Ezek közé tartoznak a félvezetők, a precíziós felfüggesztések és az abroncsok.
A szövetség becslése szerint a legtöbb autós cége három-négy hétnyi alkatrész tartalékkal rendelkezik, ugyanakkor az érintett cégek nemigen engedhetnek meg maguknak termelésleállást. A Subaru például az erős értékesítések hatására vezetett be túlórát indianai üzemében, az Outback terepjáró jelenleg harminc napos ciklussal készül az ideális hatvan helyett.
A Toyota, a Nissan és a Honda már hétfőn közölte, hogy minden Japánban található üzemét leállítja, határozatlan időre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.