BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejött a rekord az Audinak

Nem okozott meglepetést Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke, amikor ingolstadti sajtótájékoztatóján bejelentette: a márka fennállása legjobb évét zárta és az idén – saját rekordját is megdöntve – már 1,2 millió gépkocsi értékesítését tervezi a világpiacon.

A cég az elmúlt évben 15 százalékkal 1,092 millióra növelte eladott autói számát, így árbevétele 18,8 százalékkal 35,4, milliárd euróra emelkedett. Az üzemi eredmény ugyanakkor 108 százalékkal nőtt és elérte a 3,34 milliárd eurót.

Azért nem volt meglepő az Audi-vezér keddi bejelentése 1,2 milliós értékesítési tervről, mert az első kéthavi forgalom alapján már a genfi autószalonon szóba került, hogy az Audi az idei első negyedévben fennállása legjobb háromhavi értékesítési eredményét várja, és az Egyesült Államokban legalább 10 százalékos eladásbővülésre számít.

Az Audi AG beszámolója szerint  az elmúlt évben Kínában 43 százalékkal több, 228 ezer darabos eladásával megdöntötte saját rekordját a prémium szegmensben, az Egyesült Államokban pedig átlépte a százezres határt. Peter Schwarzenbauer, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és az értékesítés területeiért felelős tagja kiemelte: a vállalat arra törekszik, hogy az amerikai értékesítésén belül az A7 Sportback, illetve az A6-os és az A8-as új generációival megduplázza felső kategóriás modelljei arányát.

Másrészt az elmúlt évi eredmények is várakozásoknak megfelelően alakultak. Miután Győrben működik a Volkswagen konszern legnagyobb motorgyára, az összes márkát ellátó Audi Motor Hungaria Kft. annak termelési eredményei alapján biztosra lehetett venni: az Audi már el is felejtette azt a szót, hogy válság.

Győrben nem csupán a jármű- és a motorgyártás teljesítménye nőtt egyaránt mintegy 19 százalékkal, hanem a cég létszáma is több mint ötszázzal bővült, és – 17 éves fennállása során első alkalommal –  meghaladta a 6100 főt. Tavaly 1,648 millió motort bocsátott ki a társaság.

Miután azt a célt tűzte ki Ingolstadt, hogy 2015-ig elhódítják a világ legtöbb luxusautóját gyártó cég címét a BMW-től. Ezért a felsőbb kategóriákban igyekszik erősíteni kínálatát. A támadó ék szerepét az új A6 család tölti be a stratégiában, amely a BMW 5 sorozattal és és a Mercedes E-osztállyal szemben száll versenybe.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.