A Metro holding tulajdonában álló Media-Saturn elektronikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi lánc felvásárolta a Redcoon online üzletet. Az adásvételi szerződét hétfőn írták alá – erősítette meg az FTD értesülését a Metro. Az ügylet értékét nem hozták nyilvánosságra.
A Media-Saturn online debütálását már többször elhalasztotta a vállalat, részben a menedzsment tagjai nem értettek egyet az online üzlet beindításának mikéntjéről, másrészt technikai problémákra is hivatkoztak.
Mintegy 20,8 milliárd eurós forgalmával és 70 ezer fős alkalmazotti gárdájával a Media-Saturn Európa legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi lánca. A Redcoon-t 2003-ban egy egykori Media-Saturn alkalmazott alapította. A vállalkozás szórakoztató-elektronika, számítástechnika, háztartási gépek mellett könyveket, sporteszközöket is árul. Németország mellett 10 országban működik, több mint hárommillió vevője van évente, 2009/2010-es üzleti évben 354 millió euró árbevételt könyvelt el. Az FTD szerint a vállalat nyereséges, s garantált a növekedése.
A Handelsblatt már egy korábbi cikkében beszámolt arról, hogy a Metro csoport húzóvállalatainak számítottak a Saturn és a Media Markt láncok sokat vesztettek azzal, hogy kimaradtak az online fejlődésből. Tavaly a két társaság bevétele már stagnált, a vásárlók az internetre vándoroltak. A különböző árösszehasonlító portálok megnyitották a konkurens csatornákat a vevőknek.
„A fukar mindenit” és a „Hülye azért nem vagyok” reklámszlogen sokáig vonzotta a vevőket az áruházakba. Éveken keresztül a két vállalat a német kiskereskedelem sikertörténetének számított, s 1979-es alapítás óta folyamatosan terjeszkedtek, s úgy tűnt a növekedés megállíthatatlan.
Tavaly azonban, történetének először Németországban stagnálta a Media-Saturn értékesítése. Egyre több vásárló hasonlítja ugyanis össze az árakat az erre szakosodott portálokon, s nem ritkán akadnak olcsóbb árakra – írja a német napilap.
A két elektronikai áruházlánc azonban még továbbra is a METRO konszern hajtómotorja: a decemberi forgalommal együtt 2010 negyedik negyedévében 5,7 százalékkal 6,6 milliárd euróra bővült a forgalmuk előző év ugyanazon időszakához képest. Egy elemző szerint ugyanakkor Németországban több mint 6 százalékkal csökkent az eladás, mivel a vevők az internetre vándorolnak: az olyan online áruházat, mint az Amazon, vagy a kisebb cégek, mint a Notebooksbilliger.de 18 milliárd eurós forgalmat produkáltak tavaly csak Németországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.