Az idei évben egymás után hét rangos nemzetközi vásáron is díjazták a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai standját – közölte a szervezet. Az elismerések által beigazolódni látszik a társaság „Új vizeken” című marketingtervében megfogalmazott koncepció, miszerint a turisztikai márkakommunikációt egy fő motívumra érdemes építeni. Ez pedig – összhangban az Új Széchenyi Terv Gyógyító Magyarország programjával – a hazai gazdag egészségturisztikai kínálatot is biztosító „víz”.
Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. külföldi marketingkommunikációjának elsődleges célja az ország turisztikai márkázása. Magyarország föld alatti vizekben nagyhatalom, ezért a márkaépítés alapja a felszín alatti vízkincsünket és az alapvetően erre épülő gazdag egészségturisztikai kínálatot fókuszba állító központi üzenet. A koncepció vizuális megjelenítése először a turisztikai vásárokon volt tetten érhető: a magyar nemzeti stand valamennyi látványelemével magyarországi termálfürdőzésre csábítja az utazókat, és mindez nagy tetszést arat mind a turisztikai szakma mind pedig a nagyközönség körében. A magyar stand építésztervezője Jásdi Miklós, a grafikai munkákat Mihálszky Helga Petra és teamje végezte.
Már Pozsonyban, a januárban megrendezett ITF Slovakiatour Nemzetközi Idegenforgalmi Vásár során rengeteg elismerést kapott a magyar megjelenés. A szlovák utazók körében élénken él a „Magyarország a termálvizek országa” asszociáció, így a stand „csodájára járó” látogatók kedvet kaphattak egy magyarországi felfrissüléshez. A magyar nemzeti stand első hivatalos díját a februárban megrendezett prágai Holiday World utazási kiállításon nyerte el: a vásár szervezői és a szakmai zsűri értékelése alapján az MT Zrt. standja első helyen végzett a „Legjobb megjelenés 60 négyzetméter felett” kategóriában.
A siker a belgrádi IFT turisztikai kiállításon folytatódott, ahol a legszebb nemzeti standnak járó elismerésben részesült a magyar stand. A díj elnyerésében a szép, igényes kivitelezésen túl a szakmai zsűri (például a szerb nemzeti turisztikai marketingszervezet igazgatója és a belgrádi turisztikai hivatal igazgatója) MT Zrt.-vel ápolt együttműködő kapcsolata is szerepet játszott.
A magyar turisztikai megjelenés márciusban a világ egyik legnagyobb turisztikai vásárán, a berlini Internationale Tourismus Börsén” (ITB) is bizonyított. A kiállításon az MT Zrt. standja az európai kiállítók kategóriájában szerezte meg az első helyezést, és ezzel elnyerte a Best Exhibition Award-ot, a Legjobb Európai Standnak járó díjat.
A március 12-15. között, immár hatodik alkalommal megrendezett moszkvai Intourmarket kiállításon a magyar megjelenést a „Legaktívabb résztvevő” díjával jutalmazták, amellyel az MT Zrt. hat év alatt tanúsított aktív részvételét ismerték el. A díjat Taleb Rifai, az UNWTO főtitkára adta át Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai főosztályvezetője és Szegedi Andrea az MT Zrt. oroszországi külképviselet-vezetője számára.
A magyar nemzeti standot az Oroszország legnagyobb utazási vásárának számító MITT (Moscow International Travel&Tourism Exhibition) kiállítás nyitónapján, március 16-án is díjazták: a rendezvény keretében a The Best Presentation of a Destination (a „Desztináció Legjobb Bemutatása”) díjat ítélték oda az MT Zrt. turisztikai standjának. A magyar megjelenés legutóbb a Horvátország fővárosában, Zágrábban zajló CroTOUR 4. Nemzetközi Turisztikai Vásáron 10 ország (Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Olaszország, Szerbia, Szlovénia, Spanyolország, Törökország, Tunézia, USA) kiállítóit maga mögé utasítva elnyerte a „most successful marketing appearance” elismerést.
A felszín alatti vízkincsünket megelevenítő turisztikai stand sikerszériája amellett, hogy emlékezetessé teszi az MT Zrt. márkakommunikációs üzenetét, Magyarország pozitív turisztikai imázsát is tovább erősíti
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.