BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért nem számíthatunk arra, hogy olcsóbb lesz a Ford?

A Ford orosz partnerével alapított vegyesvállalatától várja az ottani piac felpörgését és tartja magát stratégiájához, miszerint nem próbálja meg árcsökkentésekkel vonzani a vásárlókat Európában.

A Ford az UAZ tulajdonosával, a Sollers csoporttal hoz létre vegyesvállalatot, a jövőben minden Ford modellt a Sollers disztribúciós hálózatán keresztül értékesítenek Oroszországban. Alan Mulally, a Ford vezérigazgatója a hannoveri CeBIT-en A Bloomberg szerint úgy nyilatkozott, hogy ezzel felgyorsíthatják a Ford terjeszkedését a gyorsan növekvő orosz piacon.

A Ford Sollers Moszkvától keletre és Szentpéterváron gyártja majd az autókat, legalább 300 ezer darabot évente, ugyanis ez a mennyiség szükséges az adó- és járulékkedvezmények igénybevételéhez Oroszországban – mondta Mullaly. Miközben Nyugat-Európában immár a negyedik egymást követő éve csökkent az autók iránti kereslet, addig Oroszországban a számítások szerint 2014-ben 3 millió személyautó találhat gazdára, ez azt jelenti, hogy az orosz piac felülmúlhatja Németországot.

Európa gyengélkedését a Ford is megérezte: a negyedik negyedévben 79 százalékkal csökkent az amerikai autógyár nettó profitja. A veszteségeket növelte, hogy az új Focus kompakt és az Explorer terepjáró gyártása miatt növekedtek a költségek. A Ford európai részlegének vezetője mindenesetre úgy látja, hogy az európai üzletág jó úton van ahhoz, hogy ismét nyereséges legyen az üzleti évben. Stephen Odell bejelentése szerint nem számíthatunk arra, hogy árcsökkentéssel próbál hódítani a Ford, hiszen a menedzser megfogalmazása szerint az akciókkal elősegített piacnöveléssel nem lehet kifizetni a számlát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.