A szerdai figyelmeztető sztrájk várhatóan egy-két járatot érint, de több repülőnél is elképzelhető 5-10 perces késés. Óvári Tamás hangsúlyozta: szándékuk a figyelmeztető sztrájkkal nem a károkozás, hanem a figyelemfelhívás.
Óvári Tamás cáfolta, hogy béremelést követelnének, hangsúlyozta, hogy a pihenőidők szabályozásában nem tudnak megegyezni a munkáltatóval. A Malév szeptemberben még elfogadta a szakszervezet követelését, hogy a pihenőidő az uniós rendeletben meghatározott minimumnál egy-két órával hosszabb legyen. Most azonban a Malév ragaszkodik a minimális hosszúságú pihenőidőhöz, ami Óvári Tamás szerint már a repülés biztonságát is veszélyeztetheti. Vita van az éjszakai szolgálat korlátozásáról is a munkaadó és a munkavállalók között.
A Malév Zrt. vasárnap délután közölte, hogy túlzónak tartja a rövidebb munkaidőre, több pihenőidőre és nagyobb bérre vonatkozó szakszervezeti követeléseket.
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a Malév pilótái és légiutas-kísérői jelentősen kevesebbet töltenek munkában és több pihenőidővel rendelkeznek, mint az átlagos magyar munkavállalók, jövedelmük pedig nemzetközi összehasonlításban is magas, ráadásul az adórendszer átalakítása révén komoly többletjövedelemre tettek szert. A légitársaság vezetése ezért "a valóságtól teljes mértékben elrugaszkodottnak" tartja az igényeket és a sztrájkfenyegetést.
A légitársaság azt is közölte, hogy egy lehetséges sztrájk nemzetközi szinten is nagyon rossz fényt vetne nemcsak a Malévre, de a soros EU-elnökség ideje alatt az ország hírnevére is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.