Május elsejétől három márkájának árát emeli a japán Toyota az Egyesült Államokban. A következő hónaptól a Lexusok is többe kerülnek majd: típustól függően 650-900 dollárral. A vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy a március 11-ei földrengés és szökőár után helyreállítsa a termelést a szigetországban.
A Toyota amerikai divíziójának szóvivője szerint a vállalat már a földrengés előtt eldöntötte, hogy megemeli az árakat, mivel a nyersanyagárak is nőnek, s a jen erős árfolyama miatt az amerikai értékesítés többe kerül a vállalatnak.
Az autókereskedők és a piaci szakértők egyetértenek abban, hogy a Toyota Amerikában legkeresettebb modellje, a hibrid hajtású Prius is többe kerülhet már idén – hozzávetőleg 2-3 ezer dollárral – mert ezt a típust Japánban gyártják, s a készletek egyre fogynak, a gyártás viszont nem indul újra.
Aaron Bragman, az IHS Automotive elemzője szerint a legtöbb vállalat megpróbálja ellensúlyozni az – egyebek mellett – az acél és a műanyag drágulását. A jen viszont a földrengés után is erős maradt a dollárhoz képest, amely csökkenti a japán exportőrök jövedelmezőségét.
A Toyota várhatóan komoly kínálati hiánnyal fog szembesülni, mivel az áremelés május elsején lép életbe, feltételezi, hogy sokan, akik ettől a gyártótól vásároltak volna, azt már áprilisban megteszik.
A többi japán gyártó, a Honda és a Mazda csökkentett kapacitással termel a katasztrófa sújtotta egységeiben, hogy fenntartsa a kínálatot.
Japánban 37 százalékkal csökkent a 660 köbcentiméteresnél nagyobb autók eladása márciusban éves szinten. A japán autóértékesítők szövetségének pénteken ismertetett adatai szerint 279.389 autót adtak el márciusban. A vezető márkák közül a Toyota Motor értékesítése - a Lexus típust nem számítva - 45,9 százalékkal, a Nissan Motor eladása 37,7 százalékkal, a Honda Motoré pedig 28,3 százalékkal esett tavaly márciushoz képest Japánban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.