BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drágábbak lesznek a Toyota modelljei

A dráguló nyersanyagárakra és a jen erős árfolyamára hivatkozva emeli az árakat a Toyota. A japán autógyártó annak ellenére döntött a mintegy 2,2 százalékos emelés mellett, hogy a gyártást a legtöbb helyen még nem lehetett újraindítani.

Május elsejétől három márkájának árát emeli a japán Toyota az Egyesült Államokban. A következő hónaptól a Lexusok is többe kerülnek majd: típustól függően 650-900 dollárral. A vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy a március 11-ei földrengés és szökőár után helyreállítsa a termelést a szigetországban.

A Toyota amerikai divíziójának szóvivője szerint a vállalat már a földrengés előtt eldöntötte, hogy megemeli az árakat, mivel a nyersanyagárak is nőnek, s a jen erős árfolyama miatt az amerikai értékesítés többe kerül a vállalatnak.

Az autókereskedők és a piaci szakértők egyetértenek abban, hogy a Toyota Amerikában legkeresettebb modellje, a hibrid hajtású Prius is többe kerülhet már idén – hozzávetőleg 2-3 ezer dollárral – mert ezt a típust Japánban gyártják, s a készletek egyre fogynak, a gyártás viszont nem indul újra.

Aaron Bragman, az IHS Automotive elemzője szerint a legtöbb vállalat megpróbálja ellensúlyozni az – egyebek mellett – az acél és a műanyag drágulását. A jen viszont a földrengés után is erős maradt a dollárhoz képest, amely csökkenti a japán exportőrök jövedelmezőségét.

A Toyota várhatóan komoly kínálati hiánnyal fog szembesülni, mivel az áremelés május elsején lép életbe, feltételezi, hogy sokan, akik ettől a gyártótól vásároltak volna, azt már áprilisban megteszik.

A többi japán gyártó, a Honda és a Mazda csökkentett kapacitással termel a katasztrófa sújtotta egységeiben, hogy fenntartsa a kínálatot.

Japánban 37 százalékkal csökkent a 660 köbcentiméteresnél nagyobb autók eladása márciusban éves szinten. A japán autóértékesítők szövetségének pénteken ismertetett adatai szerint 279.389 autót adtak el márciusban. A vezető márkák közül a Toyota Motor értékesítése - a Lexus típust nem számítva - 45,9 százalékkal, a Nissan Motor eladása 37,7 százalékkal, a Honda Motoré pedig 28,3 százalékkal esett tavaly márciushoz képest Japánban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.