A fogászati turizmus világszerte az egészségturizmus húzóágazata és legdinamikusabban fejlődő területe, ugyanis a világ egészségturistáinak csaknem fele fogászati szolgáltatásokért utazik más országokba. A Nyugat-Európához képest lényegesen olcsóbb, ám kiváló minőségű szolgáltatásokat kínáló Magyarország ma még fogászati nagyhatalom, az európai fogászati turizmus közel 40 százaléka hazánkba irányul, és évente mintegy 60-70 milliárd forint bevételt hoz.
Piacvezető pozíciónkat azonban komolyan veszélyeztetik az erőteljes állami támogatásra támaszkodó lengyel, török, bolgár és cseh versenytársak. Velük szemben állami szerepvállalás és a hazai fogászati szakma összefogása nélkül Magyarország nem sokáig tarthatja meg piacvezető pozícióját. Az együttműködési megállapodásban nem szerepel támogatási összeg, az állam a jogszabályi környezet gördülékenyebb működését garantálja a szakma számára.
Az egészségturizmus az Új Széchenyi Terven keresztül 31 milliárd forint támogatáshoz juthat, de ez az összeg a későbbiekben a többszörösére emelkedhet - ígéri a kormány.
Az összefogás és a közös érdekérvényesítés iránti igény indította el a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Program kidolgozását.. A program az egész fogászati turisztikai szektor teljesítményét fokozza: a szakma szerint öt év alatt megháromszorozhatja a Magyarországra beutaztatott és ellátott fogászati turisták számát, miközben 3000 új munkahelyet teremt, továbbá hozzájárul 1000 kiválóan képzett szakorvos és fogászati szakember itthon tartásához.
A komplex ágazatfejlesztési stratégiát 2011. április 21-én mutatták be az I. Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Konferencián. A Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Program kiemelkedő szakmai támogatással indul, megalkotásában kétszáz fogorvos és rendelőtulajdonos, a fogászati szektor szaktekintélyei és szakmai szervezetei, valamint közgazdászok, marketing szakemberek, jogászok vettek részt az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. koordinálásával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.