BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A bérlőké a Köki Terminál

Tegnap átvették az üzlethelyiségeket a Köki Terminál bérlői, mostantól rajtuk is múlik, hogy szeptember végén a terveknek megfelelően megnyílik a 60 ezer négyzetméteres multifunkcionális központ.

Új állomásához érkezett a Kőbánya-Kispest metró- és vasúti csomópontban épülő Köki Terminál fejlesztése, miután tegnap a már leszerződött bérlők jelképesen átvehették a bérleményeik kulcsát.

Az eseményen László Márton, a beruházó R-CO Zrt. igazgatója elmondta, hogy a hatvanezer négyzetméternyi – összesen 200 – bérbe adható kereskedelmi terület nyolcvan százalékának már van bérlője, ők vették át a területüket végső kialakításra, hogy szeptember közepén megnyílhasson a létesítmény. Kiderült, hogy 500 négyzetméter felett már nincs szabad üzlethelyiség a multifunkcionális épületben.

A beruházás 30-40 milliárd forintba kerül, ebben szerepel a metró- és a vasútállomáson túl a buszvégállomás, 7000 négyzetméternyi iroda, egy 1900 férőhelyes mélygarázs és egy külön P+R parkoló kialakítása is. Az irodák bérleti díja havonta és négyzetméterenként 10-11 euró, a kisebb üzletek euróban számolva három számjegyű összegért találtak bérlőket négyzetméterenként, a nagyobb kialakítású üzlethelyiségek bérleti díja 20 eurótól indul. László Márton bejelentette azt is, hogy a Jones Lang LaSalle a kiadáson kívül a létesítmény üzemeltetési feladatait is ellátja.

A Köki Terminál koncepciójáról László Márton a Világgazdaságnak korábban elmondta, hogy egy 2008 januárjában tartott felmérés kapcsán derült ki számunkra egyértelműen, hogy Kispestnek és a környező régiónak szüksége van egy ilyen típusú beruházásra, ráadásul a kitűnő lokáció is biztató előjelekkel szolgált a hatalmas áthaladó forgalom miatt. Az is világos volt, hogy sem Kispestnek, sem Kőbányának nincs valódi közösségi és élményközpontja, így a beruházás hiánypótló szerepet is betölt majd – tette hozzá.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy leginkább az üzletek kialakításában kell követni a külföldi trendeket. Mióta Magyarországon is megtelepedtek a világon mindenhol ismert nagyobb márkák, azóta minden fejlesztéstől ugyanakkora, standardizált helyiségeket várnak el, országtól és várostól függetlenül. A Köki Terminál beruházói azonban gondoltak a kisebb, független kereskedőkre is: a metró környékén a múltban is üzletet működtető szolgáltatók a piacon szokatlan, 15–25 négyzetméteres helyiségeket is igényelhetnek az arra kialakított szinten.

A jelentős kiskereskedelmi bérlők mellett – OBI, a Libri, az H&M, a Müller vagy a Tesco – jelentős szerep jut egyéb funkcióknak is a fejlesztésben. Az épület tetején kialakítandó 15 ezer négyzetméternyi parkos részen található lesz futópálya, kalandpark, illetve nyári kertmozi is. Emellett megvalósul egy 4000 négyzetméternyi közpark, és a tervek között szerepel új kerékpárút építése is.

A beruházással kapcsolatban Kőbánya és Kispest polgármesterei egybehangzóan azt emelték ki, hogy a területen megszűnnek a korábban tapasztalt áldatlan állapotok. Ezt annak ismeretében különösen fontosnak tartják, hogy naponta 200 ezer ember fordul meg az állomásokon. A hasonló, úgynevezett intermodális létesítményeknél igen nagy a forgalom, ez előnyös a kereskedőknek.

„Ismerve az építőipar jelenlegi helyzetét, egy ilyen volumenű beruházást meg kell becsülni” – jelentette ki Vermesy Sándor, a generálkivitelezői feladatokat ellátó Strabag MML Kft. ügyvezető igazgatója. A szakember az építkezést nagyságát érzékeltetve elmondta, hogy a beépített 200 ezer négyzetméter területen mintegy 100 ezer köbméter betont és 20 ezer tonna acélárut használtak fel. Az építkezés alatt a Köki Terminál beruházása állandóan körülbelül 1000 embernek adott munkát. Azt, hogy a bérlők átvehették üzlethelyiségeiket, részsikernek nevezte, de a közös cél természetesen az, hogy a létesítmény megnyílhasson szeptember végén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.