A legnépszerűbb orosz kereső részvényeinek eladásával 1,3 milliárd árbevételre tett szert, a befektetők kapkodtak a papírok után, Oroszország javuló internetes piaci kilátásainak köszönhetően. A Yandex és tulajdonosai összesen 2,2 millió részvényt adtak el, egyenként 25 dolláros áron, holott eredetileg 20-22 dolláros árra számítottak. A cég értéke eszerint 8 milliárd dollár.
Az internetes keresőket tekintve a Yandex az orosz piac 65 százalékát tartja ellenőrzése alatt, ez az arány csaknem háromszorosa a globális vezetőnek számító Google helyi részesedésének. A cég rekordnak számító növekedést ért el, amelynek hajtóereje az online hirdetés nyeresége 2010-ben 90 százalékkal nőtt 135 millió dollárra nőtt értékesítési forgalma után, amely 43 százalékkal bővült, 445 millió dollárra. A Yandex az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott dokumentumok szerint a kibocsátásból származó bevételt a likviditás növelésére és a profit emelésére kívánja fordítani.
A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint az internetcégek elsősorban a kínai Baidu sikerének köszönhetően hasíthatnak jól a tőzsdére lépve. A kínai Google-nak is nevezett keresőportál annyiban hasonlít a Yandexre, hogy utóbbi is uralja a hazai keresési szektort, emellett – véli Anthony Moro, a BNY Mellon elemzője – erős és dinamikus fejlődő márka. 2005-ben a Baidu amerikai tőzsdére lépésekor több mint 500 százalékos részvényár-emelkedést ért el és ma már a világ egyik vezető internetes brandje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.