A világ legnagyobb autógyára a Salesforce.-com és a Microsoft segítségével indítja be Toyota Friend nevű szolgáltatását. A Toyota 5,5 milliárd, a Microsoft 4,1 milliárd, a Salesforce.com pedig 2,8 milliárd dollárt invesztál a projektbe.
A rendszer bemutatása során egy Prius tulajdonos rövid üzenetben értesült arról, hogy az autót újra kell tölteni. Amikor ez megtörtént, az autó ismét üzenetet küldött, amelyben közölte az akkumulátor feltöltésének várhat befejezését. Az üzeneteket a felhasználók közzétehetik a Facebookon vagy a Twitteren, de egymással is megoszthatják. Akio Toyoda, a vállalat elnöke – megrögzött autóversenyző – egyébként a sajtótájékoztatón megjegyezte, hogy mindig beszél az autójához, miközben a versenypályán köröz.
Az AP szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan hogyan menedzselik majd a hálózatban megjelenő tartalmakat. Az viszont biztos, hogy a hálózat 2012-ben indul el Japánban, később pedig világszerte elérhető lesz. A rendszer felhasználói része valószínűleg nem jelent majd gondot, hiszen az autók jó része már most is navigációval és más, hálózatépítő jellegű eszközökkel van felszerelve, ezért ugyanúgy működhet kommunikációs eszközként, mint egy okostelefon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.