A magyar fogyasztók 94 százaléka igyekszik valamilyen módon spórolni a vásárlásánál – derül ki a Nielsen friss nemzetközi internetes felméréséből. Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka a kiárusításokat és promóciókat figyeli elsősorban a vásárlásnál, kedvezményre jogosító kuponokat pedig 55 százalékuk használ. 38 százalék azzal is próbál spórolni, hogy a termékekből az arányaiban olcsóbb, nagyobb kiszereléseket választja, de sokan (37 százalék) az olcsóbb termékekre váltással igyekeznek kordában tartani a költéseiket. Ugyanennyien figyelnek arra oda, hogy alacsony árakat kínáló üzletekben intézzék bevásárlásaikat.
A nemzetközi kutatás során vizsgált 28 európai országban átlagosan a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százalékánál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket a görögök, horvátok, írek, litvánok és románok, 95-98 százalékos mutatóval. A legkevésbé takarékoskodók a dánok (71 százalék), a hollandok (74), a svájciak (75) és a svédek (77). VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.