A McDonald’s hamarosan sokkal inkább hasonlít majd egy Starbucks kávézóra, mint saját magára – írja az USA Today. Az étteremlánc mintegy 14 ezer amerikai egységét – beleértve a franchise rendszerben üzemelőket is – teljesen új köntösbe öltözteti: az asztalok és székek az eddigi üvegszálas műanyag helyett fából készülnek majd, s eltűnnek a fém bárszékek is. A tervek szerint a belső terekben narancs és sárga színek dominálnak itt-ott zölddel, a mostani piros helyett. Az éttermek tetejéről lekerülnek a sárga ruhás bohócok.
A McDonald’s próbaképpen már átalakított 280 éttermet az Egyesült Államokban, s a tapasztalatok azt mutatják, hogy az átalakítás kétszámjegyű forgalomnövekedést eredményezett az egységekben. Jim Carras a hazai üzletért felelős elnökhelyettes szerint a McDonald’s-nak szüksége van megújulásra.
Az étteremlánc a lépéssel megpróbálja kiütni a nyeregből riválisait – elsősorban a Burger Kinget és a Wendy’s-t - amelyeknek nincs akkora tartaléka, hogy ilyen léptékű fejlesztést tegyen. A vállalat ugyanakkor megpróbálja elcsábítani a magasabb árkategóriájú vásárlókat. A cikk szerzője szerint a McDonald''s ezzel megkockáztatja azt, hogy megváltoztatja azt az étterem-képet, amellyel sok amerikai nőtt fel, s amiért éppen a gyorsétterembe járt. Ha vevőknek nem jön be az új koncepció, a vállalat egymilliárd dollárt dobott ki az ablakon.
A McDonald’s-nak nem véletlenül kell újítania: a gyorsétterem láncot ugyanis a globális piacon lekörözte a szendvicseket árusító amerikai Subway, amely így a világ legnagyobb étteremlánca lett, miután franchise-partnereinek száma 2010 végére túlnőtte a McDonald’s hálózatát: a múlt év végén a Subway világszerte 33 749 éttermet működtetett, szemben az eddigi világelső McDonald’s 32 737 üzletével. A magántulajdonban lévő, 1965-ben alapított Subway jelenleg 95 országban van jelen, míg a McDonald’s hálózata 117 országot fed le, és mintegy 1,7 millió embert foglalkoztat világszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.