A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória bolti eladása eléggé koncentrált. Értékben a forgalom kétharmada jutott hipermarketre és drogériára, a legutóbbi két év során - tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Kiemeli a trendek közül, hogy a legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategóriából, értékben 3-7 százalékkal emelkedett a toalett papír, papír zsebkendő, testápoló krém, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő eladása, egyik évről a másikra.
Mennyiséget tekintve 4-8 százalékkal többet forgalmaztak a boltok toalett papírból, légfrissítőből, valamint arc- és szemránckrémből.
Különösen megnőtt a kereslet rovarirtók iránt, mivel tavaly a sok csapadék kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Értékben a kereskedelem bevétele 45 százalékkal bővült, és ezzel a rovarirtók éves piaca meghaladja az 5 milliárd forintot – mutat rá Villányi Ágnes egy figyelemre méltó változásra.
A kereskedelmi márkák értékben nem terjeszkedtek tavaly. Részarányuk 17 százalék, a vegyi kategóriák kiskereskedelmi eladásából tavaly is, egy évvel korábban is. Legerősebbek a gyártói márkák a hajápoló, szájápoló, valamint férfi kozmetikum kategóriában 91-94 százalékos piaci részesedéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.