– A Molt mennyire viselte meg a tavalyi magyarországi piacszűkülés? Hogyan változott a terület nyereségessége?
– Nemcsak Magyarországon, hanem az egész régióban, sőt az egész világon piacszűkülés volt érezhető, és ez természetesen minket sem került el, mindezek ellenére összességében a Mol jól teljesített. Régiós szinten például jelentős volt a forgalmunk a kiskereskedelmi dízel tekintetében. Magyarországon a kiskereskedelmi piac szűkülése ott volt érezhető, hogy valamelyest visszaesett a lakossági ügyfelek száma. Emiatt némileg zsugorodott a Mol magyarországi üzemanyagpiaca is, de ez inkább a benzint érintette.
– Hogyan értékeli a csoport határon kívüli értékesítését, főként a hazaival összehasonlítva?
– Természetesen minden olyan hatásra figyelünk, ami a teljes régiós piacot érinti vagy érintheti, és mindig keressük, hogy ezekre hogyan tudunk a leghatékonyabban reagálni. Ilyen volt például, hogy az elmúlt időszakban felélénkült a régió dízelkereslete, mely lehetőséggel a Mol csoport a legtöbb országban a versenytársaknál nagyobb mértékben tudott élni, átlagon felüli növekedést ért el ezzel Szlovéniában, Szerbiában és Szlovákiában. A régiós és az egész világon jellemző tendenciáknak megfelelően pedig a motorbenzin-keresletben valóban érezhető volt némi visszaesés, de a Mol esetében ez még mindig kedvezőbb volt, mint a teljes piaci keresletben tapasztalható csökkenés, tehát arányaiban piaci részesedést nem veszítettünk.
– Milyenek az idei értékesítési kilátások?
– Tekintettel arra, hogy a makrogazdasági környezetben jelentős változást sejtető előrejelzések nincsenek, s folyamatos ingadozás és bizonytalanság jellemzi a piacot, nem várunk jelentős változást.
– Milyen vállalati magatartásra, stratégiára ösztönöz a kisebb piac?
– Szolgáltatásaink fejlesztésében látjuk a jövőt, folyamatosan olyan megoldásokon dolgozunk, amelyek ügyfeleink elégedettségét növelik, illetve, amelyek az új vevők számára is vonzóvá tesznek minket. Ilyen megoldások például a hétvégenkénti több kúton tartott üzemanyagár–akcióink is. Külön kiemelném folyamatos fogyasztói promóciós aktivitásunkat is. Mindezek mellett külön hangsúlyt fektetünk a törzsvásárlói programjainkban részt vevő ügyfeleinkre. Az idén Magyarországon egyedülálló kezdeményezésként 125 benzinkutunkon külön a kerékpárosoknak szóló bringaPONTokat hoztunk létre, több mint 100 benzinkúton pedig visszavesszük a háziasszonyok által elhasznált sütőolajat.
– Mely termékek körében legerősebb a verseny?
– A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kiskereskedelmi piacon azon ügyfeleink a legérzékenyebbek az árváltozásokra, akik fizetési szokásaik alapján inkább a készpénzt részesítik előnyben, és inkább benzint vásárolnak. A diszkontárakat kínáló magán–töltőállomások pedig pont nekik vonzók, így a verseny ezen a területen a legmagasabb.
– Tervezi-e a társaság az idén új kutak nyitását/bezárását, ha igen, hányat?
– Folyamatos a hálózatfejlesztés, mivel 364 benzinkúttal a Molé a legnagyobb magyarországi töltőállomás–hálózat. Hamarosan például egy új benzinkutat nyitunk a kelet-magyarországi régióban, és egy töltőállomásunkat zárjuk be Budapesten. Közben pedig számos helyen külső és belső felújításokat végzünk. Két további autópályás helyszínen gasztroszolgáltatással bővítjük a töltőállomáson elérhető szolgáltatásaink körét.
– Tapasztalja-e a fehér kutak számának csökkenését?
– A fehér kutak száma egyre nő, és úgy tapasztaljuk, a közeljövőben valószínűleg folytatódik ez a tendencia.
– Várható-e az idén bármilyen érdemi változás a hazai üzemanyag-forgalmazásban?
– A piaci környezet viszonylag stabil, ezért rövid távon nem várunk olyan eseményt, ami fogyasztói oldalon jelentős változást okozna.
Világgazdaság - B. Horváth Lilla-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.